۰
در پی رشدهای بورس و تمایل شرکت‌ها به حضور در این بازار، یکسری مشوق‌های مالیاتی برای متقاضیان پذیرش در بورس از جمله بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها درنظر گرفته شد که معاون فنی و حقوقی سازمان مالیاتی جزئیات این مشوق‌ها را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا،  با توجه به رشدهای متوالی بورس و تمایل بنگاه‌های اقتصادی برای حضور در این بازار، وزیر اقتصاد نگرانی این بنگاه‌ها برای بررسی مجدد پرونده مالیاتی سنوات گذشته خود را با اعلام اینکه ورود سازمان امور مالیاتی به پرونده‌های سال‌های ماقبل ۱۳۹۸ تمامی شرکت‌هایی که در سال جاری در بورس پذیرش می‌شوند ممنوع شده است را برطرف کرد.

علاوه براین، وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاداتی برای ارائه مشوق‌های مالیاتی به شرکت‌هایی که در سال جاری درخواست پذیرش در بورس را ارائه کنند و از شرایط لازم هم برخوردار باشند، مطرح کرد و این پیشنهاد مورد تایید اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار گرفت که در پی این موضوعات معاون فنی و حقوقی سازمان امو مالیاتی درباره جزئیات وضعیت مالیات این شرکت‌ها به ایسنا اینگونه توضیح می‌دهد که در راستای برنامه‌های حمایتی دولت از بورس و براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تایید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رسیده است، برای ورود شرکت های جدید حائز شرایط که در سال جاری وارد بورس می شوند، مشوق هایی در نظر گرفته شد.

در چه صورت مالیات به حساب‌های قبلی شرکت‌های بورسی ورود نمی‌کند؟
وی ادامه داد: بر این اساس، به منظور تعمیق بازار سرمایه، ‌ تشویق شرکت‌ها به عرضه سهام در بورس و افزایش شفافیت مالیاتی، در مورد شرکت‌هایی که با ارائه صورت‌های مالی شفاف و پرداخت مالیات متعلقه ‌در سال  ۱۳۹۹ وارد بورس شوند، سازمان امور مالیاتی کشور پس از پذیرش آنها در  بورس، نسبت به حساب‌های سنوات گذشته اینگونه شرکت‌ها ورود پیدا نمی‌کند و معترض نخواهد بود.

این مقام مسئول افزود: با عنایت به مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، نحوه اخذ مالیات از این شرکت‌ها بدین شکل است که در ابتدا باید شفافیت‌های کامل در اقلام حساب‌های مندرج در صورت‌های مالی این شرکت‌ها که لازمه ورود سهام آن‌ها در بورس است، ایجاد شود تا بر مبنای آن بتوان مالیات متعلقه را تشخیص داد.  

عدالت مالیاتی برقرار می‌شود
به گفته علیزاده، سازمان امور مالیاتی پس از پذیرفته شدن صورت‌های مالی این شرکت‌ها در بورس، نسبت به تشخیص مالیات آنها همانند سایر شرکت‌های پذیرفته شده عمل خواهد شد و پس از بررسی مستندات ابرازی، مالیات حقه آن سال و سال‌های بعد تشخیص می‌شود.

معاون فنی و حقوقی سازمان امو مالیاتی در پایان سخنانش اظهار کرد: پس از تشخیص این مالیات دیگر نیازی به کنکاش در حساب‌های سنوات گذشته نخواهد بود بنابراین، هیچ حقی از دولت تضییع نشده و عدالت مالیاتی نیز برقرار می‌شود و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نیز مالیات‌های متعقله را بر مبنای درآمدهای مکتسبه خود پرداخت می‌کنند.
https://akhbarbank.com/vdcjxxea.uqeiyzsffu.html
تازه ترین اخبار