١٠تشریح باید و نباید مهم مدیریت مالی توسط مدیرعامل بانک صادرات

27 بهمن 1398 ساعت 16:39

مدیرعامل بانک صادرات ایران با ارائه ١٠ راهکار در دهمین دوره «جایزه ملی مدیریت مالی ایران»، بایدها و نبایدهای مهم مدیریت مالی را در بنگاه‌های اقتصادی کشور تشریح کرد.


به گزارش اخباربانک، حجت‌اله صیدی در این همایش که با سخنرانی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رِئیس کل «جایزه ملی مدیریت مالی ایران»، حسین عبده تبریزی، دبیرکل اسبق بازار بورس اوراق بهادار تهران، برخی مدیران بازار سرمایه و با حضور حسابداران و مدیران مالی بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی کشور برگزار شد، از سه مرحله برنامه‌ریزی مالی، مدیریت امور مالی و ریسک‌های آن و گزارشگری مالی به عنوان سه‌گانه‌های مدیران مالی نام برد و به شرح ١٠ راهکار برای مدیریت صحیح و دقیق‌تر در این حوزه پرداخت.

صیدی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام زن، یاد غلامرضا اسلامی بیدگلی، استاد فقید حسابداری و مدیریت مالی را گرامی داشت و تاکید کرد: بدون دانش تخصصی از جمله دانش نظری و عملی، اطلاعات اقتصاد کلان، شناخت از محیط اقتصادی، اطلاعات عملیات کسب و کار و محیط اقتصادی نباید به عرصه مدیریت مالی ورود کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران نگاه راهبردی، راهبری، استفاده بهینه از شرایط عدم اطمینان، واقع بینی در برنامه‌ریزی، مدیریت ریسک، عدم غفلت از ترازنامه و صورت‌های مالی، توجه به تمامی ذینفعان، جانشین پروری و رعایت اخلاق حرفه‌ای را از جمله دیگر راهکار اصولی و مهم در اجرای موفق مدیریت مالی برشمرد.

وی افزود: حتی اگر سازمان برنامه راهبردی و یا اصولاً راهبرد خاصی نداشته باشد، باید تلاش کنیم در مدیریت مالی یک راهبرد مؤثر تدوین کنیم.

حجت‌اله صیدی با تاکید بر این نکته که مدیر بر انجام درست کارها تمرکز می‌کند ولی راهبر بر انجام کارهای درست تمرکز دارد، تاکید کرد: مدیر مالی یک راهبر است و مانند یک راهبر باید کلان نگر بود.

وی همچنین در این مراسم که ریاست کمیته برگزاری آن را احمد فاضلی، معاون مالی بانک صادرات ایران برعهده داشت، اظهار کرد: نااطمینانی نباید موجب شود که از برنامه‌ریزی مالی انصراف دهیم یا آن را جدی نگیریم. یک مدیر مالی نباید برای پیشبرد اهداف خود همیشه منتظر شرایط ایده‌ال باشد.

صیدی واقع گرایی در تنظیم حداقل سه سناریو (خوشبینانه، بدبینانه و شرایط موجود) را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: در هر شرایطی باید برای مدیریت مالی برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با ذکر این نکته که ریسک جزء لاینفک مدیریت مالی است، و نباید از ریسک‌های مالی حتی یک لحظه هم غافل بود، گفت: هر سه بخش ترازنامه، صورت سود و زیان و جریان گردش وجوه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و نباید هر یک از این سه، از اهمیت و دقت دیگری بکاهد.

صیدی، تاکید کرد: یک مدیر مالی موفق بر همه گروه‌های ذی‌نفع تمرکز دارد و تنها منافع سهامداران یا مدیران یک مجموعه را دنبال نمی‌کند. کل جامعه باید در نظر گرفته شود و در هنگام تصمیم‌گیری‌ها باید آثار و نتایج کارها و عملکرد خود را باید بر همه ذی‌نفعان بسنجیم.

وی همچنین با مهم خواندن نقش آموزش همکاران و توجه ویژه به جانشین‌پروری، بر رعایت کامل اخلاق حرفه‌ای در این حوزه تاکید کرد.

در این مراسم جوایز ویژه دهمین دوره «جایزه ملی مدیریت مالی ایران»، به مدیران مالی شرکت‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های بخش‌های مختلف دولتی، عمومی و خصوصی اهدا شد.


کد مطلب: 73223

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/73223/١٠تشریح-باید-نباید-مهم-مدیریت-مالی-توسط-مدیرعامل-بانک-صادرات

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com