۰
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۷

آغاز به کار طرح گواهی اعتبار مولد (گام)

طرح گواهی اعتبار مولد (گام) امروز با مشارکت شبکه بانکی و بانک‌های ملی ایران، صادرات، ملت و تجارت، با ظرفیت اولیه ۵۰ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار، آغاز شد و این اعتبارات به تدریج از طریق بانک‌ها در اختیار واحد‌های تولیدی فعال کشور قرار می‌گیرد.
به گزارش اخباربانک، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در مراسم آغاز به کار این طرح در سخنانی، طرح گام را یکی از برنامه‌های مهم بانک مرکزی با کمک و مشارکت شبکه بانکی کشور دانست که در چارچوب مدیریت نقدینگی، تلاش می‌کند امکان تامین غیر تورمی سرمایه در گردش مورد نیاز زنجیره تولید را خصوصا برای واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی، فراهم سازد.

او اظهارداشت گواهی اعتبار مولد به عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال، در بازار‌های پول و سرمایه، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌سازد.

وی افزود: 4 بانک مهم ملی ملت تجارت و صادرات از قبل تمهیداتی پیش بینی کردند و در زمینه ال سی ریالی کارهای خوبی کردند با این ابزار جدید گام جدیدی در این زمینه بردارند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به واحدهایی داده می شود که واقعا مولد هستند و برای مواد و کالاهای واسطه نیاز به سرمایه در گردش دارند.

همتی افزود: در این طرح، تولید کنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه از بانک عامل درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید کرده و به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل می‌دهند و دارنده گواهی می‌تواند آن را تا سررسید نگه دارد یا به فروشنده مواد اولیه خود تحویل دهد یا اینکه در بازار سرمایه تنزیل کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: این بانک سیاست‌های ارزی، پولی و اعتباری خود را با محوریت کنترل تورم و همزمان، حمایت از رونق تولید و رشد اقتصادی غیر نفتی، مستقر کرده و این سیاست را همچنان با قدرت ادامه خواهد داد. 
 
https://akhbarbank.com/vdcee78f.jh8xzi9bbj.html
تازه ترین اخبار