سیگار برگ لاکچری نخی چند؟

14 بهمن 1398 ساعت 9:49

جست‌وجوی هشتگ سیگار برگ در فضای مجازی نشان می‌دهد برای تهیه این محصول دخانی باید بین ۵ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنید!


ایسنا: مدتی است که زمزمه فروش کالاهای لاکچری از جمله محصولات دخانی در فضای مجازی شنیده می‌شود. بنابراین برای اطلاع بیشتر از قیمت‌ها و نحوه فروش سیگار برگ به چند فروشگاه مجازی در اینستاگرام سر زدیم. البته بعضی از این فروشگاه‌ها به صورت حضوری نیز محصولات خود را می‌فروشند. در صفحات مجازی که از نام لاکچری استفاده نکرده‌اند، قیمت‌ها معمولی است. مثلا هر نخ سیگار برگ بین ۵۰۰۰ تا ۵۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین فروشندگانی که در شهرهای مرزی فعالیت می‌کنند، قیمت‌های به نسبت منطقی‌تری دارند. یکی از آن‌ها که هر نخ سیگار برگ کوبایی را به نسبت سایز، کیفیت و برند آن حدود ۴۵ تا ۱۵۰ هزار تومان می‌فروشد، به ایسنا می‌گوید: همین سیگارها به تهران ارسال می‌شود و در فروشگاه‌های پایتخت به قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود! اما ما همین سیگارها را با پست برای مشتریان خود در شهرهای مختلف ارسال می‌کنیم که هزینه پست آن به تهران حدود ۱۵ هزار تومان است.

اکثر فروشندگانی که سیگارهای زیر ۲۰۰ هزار تومان دارند، می‌گویند که خودشان سیگارها را مستقیم از کوبا وارد می‌کنند و به همین دلیل قیمت آن‌ها منطقی‌تر است و در اصل بودن کالای آن‌ها نیز شکی نیست، ‌اما به گفته آن‌ها سیگار تقلبی و بی‌کیفیت در بازار فراوان است. با این وجود به نظر می‌رسد فروش کالای تقلبی در این صنف زیاد است،‌ چراکه نه تنها اکثر فروشندگان هشدار می‌دهند که "از افراد و مغازه‌های مطمئن خرید کنید"، بلکه برخی از آن‌ها نحوه شناسایی برندهای اصل را نیز در صفحات خود توضیح داده‌اند.

اما سیگار برگ هم مانند بسیاری از کالاهای دیگر از لاکچری شدن در امان نمانده است و هر چه به سمت مناطق بالاتر تهران حرکت کنید با قیمت‌های عجیب تری مواجه می‌شوید.

برای مثال یکی از فروشگاه‌های شمال شهر، برخی از برندهای معروف سیگار برگ کوبایی را در قلاف‌های فلزی و کاورهای چوبی به قیمت ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان می‌فروشد. البته به گفته برخی از فروشندگان گران‌تر بودن برخی برندها به دلیل طراحی، شهرت و قدمت آن نیز هست.

البته در همین فروشگاه به اصطلاح لاکچری هم می‌توانید سیگار برگ زیر ۱۰۰ هزار تومان، البته در قلاف پلاستیکی پیدا کنید.

سیگار برگ با روکش طلا کمیاب شده!
اما این پایان ماجرا نیست و عجیب‌ترین نوع سیگار برگ آن‌هایی است که با روکش طلا در صفحات مجازی خودنمایی می‌کنند. البته بیشتر فروشندگان می‌گویند که دیگر سیگار برگ طلا در دسترس نیست. یکی از آن‌ها می‌گوید که درخواست سیگار برگ با روکش طلا زیاد است، اما در حال حاضر به سختی یافت می‌شود. همچنین  قیمت این محصول زمانی که طلا گرمی ۲۰۰ هزار تومان بود، حدودا به ۲۵۰ هزار تومان می‌رسید و احتمالا در حال حاضر اگر پیدا شود بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

اما فروشنده دیگری در غرب تهران که از سایر فروشگاه‌ها لاکچری‌تر به نظر می‌رسد و قیمت‌های آن بسته به برند، سایز،‌ کیفیت و ترکیب برگ‌ها از ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان متغیر است، می‌گوید قیمت سیگار برگ با روکش طلا خیلی بالا است و با توجه به اینکه در ایران عموما مردم حاضر نیستند پول خیلی زیاد برای سیگار پرداخت کنند، فروش آن سخت است.


کد مطلب: 72978

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/72978/سیگار-برگ-لاکچری-نخی-چند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com