۰
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱

کدام استان رکورددار وصول چک است؟

آخرین آماری که بانک مرکزی از تعداد چک های وصول شده منتشر کرده است حاکی از رشد واضح تعداد چک ها طی یک ماه است.
به گزارش اخباربانک، طبق آخرین آماری که بانک مرکزی منتشر کرده است تعداد چک های وصول شده در آذز ماه ۹۸ حدود ٨٠٨ هزار فقره چک رمزدار بوده است که ارزش آن ها حدود ١٢٣٠ هزار میلیارد ریال در کل کشور بوده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد افزایش ۲.۷ درصدی و از لحاظ مبلغ با رشد ۴.۴ درصدی روبرو بوده است.

بررسی‌های نشان می‌دهد که در آذرماه امسال در استان تهران بالغ بر ٢٤٢ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ٦٩١ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در مدت مورد بررسی ۴۶.۵ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (٣٠ درصد)، خراسان رضوی (۸.۵ درصد) و اصفهان (٨ درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. 

لازم به ذکر است که ۶۷.۸ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۶.۲ درصد)، اصفهان (۶.۳ درصد) و خراسان رضوی (۵.۳ درصد) وصول شده است.

براساس آمار در آذر ۹۸ در کل کشور حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک وصول شده که از این تعداد حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره عادی و بالغ بر ٨۰۰ هزار فقره رمزدار بوده که ۹۰.۱ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۹.۹ درصد رمزدار بوده است.

بررسی‌های حاکی از آن است که بالغ بر ٢١٠٩ هزار میلیارد ریال چک در آذر ۹۸ وصول شد که بالغ بر ٨٧٩ هزار میلیارد ریال چک عادی و حدود ١٢٣٠ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است که ۴۱.۷ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۵۹.۳ درصد رمزدار بوده است.
https://akhbarbank.com/vdcdzn05.yt0x96a22y.html
تازه ترین اخبار