۰
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴

رشد بهای جهانی طلا

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی پس از اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا درباره احتمال آسیب دیدن اقتصاد چین از شیوع ویروس کرونای جدید، افزایش پیدا کرد.
به گزارش اخباربانک، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۵۷۷ دلار و ۶۴ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، در سطح ۱۵۷۷ دلار و ۹۰ سنت ایستاد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: بانک مرکزی آمریکا تاثیر ویروس کرونا را تصدیق و اعلام کرد که دو درصد را به عنوان سقف تورم نمی‌بیند. به عبارت دیگر ممکن است این بانک حتی در صورت بالا ماندن تورم به کاهش نرخهای بهره ادامه دهد.

قیمت طلا روز چهارشنبه پس از این که بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را ثابت نگه داشت و جروم پاول، رییس این بانک اعلام کرد بانک مرکزی از ماندن نرخ تورم در پایین دو درصد خشنود نیست و دو درصد سقف تورم نیست، ۰.۷ درصد افزایش پیدا کرد.

پاول به ریسکهای کندی کوتاه مدت رشد اقتصادی چین به دلیل این ویروس اشاره کرد که تاکنون جان ۱۷۰ نفر را گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت روز پنج شنبه برای تصمیم گیری درباره اعلام وضعیت اضطراری جهانی تشکیل جلسه می‌دهد.
بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی با گسترش سریع این اپیدمی به پایین‌ترین حد خود در هفت هفته اخیر نزول کردند.

اما قوی ماندن ارزش دلار که در بالاترین حد خود در دو ماه اخیر قرار دارد، رشد قیمت طلا را محدود کرد.

در این بین شورای جهانی طلا در گزارشی اعلام کرد تقاضای جهانی برای طلا در سال گذشته به دلیل کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان عادی که خرید بالای سرمایه گذاران و بانکهای مرکزی را تحت الشعاع قرار دارد، کاهش داشت.

قیمت طلا در سال میلادی گذشته تحت تاثیر نگرانیهای اقتصادی ۱۸ درصد رشد کرد و به بالاترین حد از سال ۲۰۱۳ به این طرف رسید. قیمت بالای طلا باعث کاهش تقاضای خرید جواهرات، شمش و سکه طلا شد و در نتیجه تقاضای جهانی برای طلا در سال ۲۰۱۹ به میزان یک درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش یافت و به ۴۳۵۵.۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۲۶۹ دلار و ۵۸ سنت رسید. این فلز از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون حدود ۱۸ درصد رشد قیمت داشته است و در ۲۰ ژانویه به دلیل نگرانیها پیرامون کمبود عرضه، تا رکورد ۲۵۸۲ دلار و ۱۸ سنت صعود کرده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۷ دلار و ۵۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افت؛ در ۹۶۶ دلار و ۵۱ سنت ایستاد.
https://akhbarbank.com/vdcba9bz.rhb5gpiuur.html
تازه ترین اخبار