۰
پردانلودترین نرم‌افزار‌های ۲۰۱۹ کدام هستند؟
به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی سنسور تاور (شرکت پژوهشی در حوزه نرم افزار‌های همراه)، یکی از مهم‌ترین آمار‌های شاخص محبوبیت یک برنامه در جهان، تعداد دانلود یا بارگیری آنهاست و شاید یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای ما در ارتباط با دانلود یک نرم افزار نیز تعداد دفعات بارگیری و نظرات کاربران آن‌ها باشد. بر این اساس با مرور کوتاهی بر این برنامه‌ها که به ترتیب با بیشترین تعداد دفعات دانلود در پلتفرم‌های مذکور رکورد محبوب‌ترین برنامه‌ها برای کاربران را در سال ۲۰۱۹ میلادی به نام خود به ثبت رسانده‌اند، می‌توان دریافت که کاربران موبایل این روز‌ها بیشترین تمایل را به دانلود و استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان، شبکه‌های اجتماعی، موزیک، سرگرمی و نرم افزار‌های کاربردی دارند.

پیام رسان‌ها در صدر
آمار را بدانید
نزدیک به ۱۱۵ میلیارد دانلود نرم افزار در سال گذشته میلادی انجام گرفته که حاکی از رشد سالانه ۱/ ۹ درصدی آن نسبت به سال ۲۰۱۸ است. در این میان، سهم اپ‎استور (فروشگاه برنامه موبایلی اپل) ۶/۳۰میلیارد دانلود و سهم گوگل پلی ۳/ ۸۴ میلیارد دانلود بوده است. البته این رشد در فصل پایانی سال ۲۰۱۹ نیز قابل توجه بوده به‌طوری که در این مدت تعداد دانلود‌ها با رشد ۷/۴درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مرز ۵/۲۸ میلیارد دانلود فراتر رفت.

رکوردشکنی واتس‌اپ
شاید برای خیلی از ما عجیب باشد، اما جالب است بدانید
براساس آمار‌های منتشر شده نرم افزار «واتس‌اپ» پردانلودترین نرم افزار در سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است. طبق این آمار تیک تاک، مسنجر، فیس بوک، اینستاگرام و فیس اپ در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. همچنین آمار نشان می‌دهد که این نرم افزار جزو پردانلودترین‌های اپ استور هم بوده و جزو چهار برنامه پردانلود اپ استور در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. اتفاقی که شاید مردم ایران را بیش از همه شگفت زده کند، مردمی که به علت فیلتر شدن تلگرام و گاهی بالاجبار رو به استفاده از این نرم افزار پیام رسانی آورده اند و شاید بتوان با اطمینان گفت که واتس اپ محبوبیت کمی در بین ایرانیان دارد.

محبوب‌های شگفت‌انگیز
پیام رسان‌ها در صدر
گر چه مهم‌ترین اتفاق و شگفتی این آمار قهرمانی واتس‌اپ باشد، اما نباید از دومین برنامه پردانلود یعنی نرم افزار «تیک تاک» هم به سادگی گذشت؛ اتفاقی که چند هفته قبل به صورت مفصل به آن پرداختیم. جالب است بدانید گرچه آمار‌های این گزارش نشان می‌دهد که بیشتر طرفداران واتس‌اپ در بین کاربران گوگل‎پلی هستند، اما این پیام‎رسان خوشنام فیس‌بوک در میدان رقابت برنامه‎های موبایلی اپل، بازی را به تیک‎تاک، نرم افزار تازه‌وارد چینی باخته است. زیرا قابلیت‌های این نرم‌افزار برای کاربران جذاب بوده و این برنامه توانست مقام محبوب‎ترین نرم افزار‎ اپ‎استور را کسب کند.

۸۵۰ میلیون دانلود
Sensor Tower در گزارش اخیر خود اشاره کرده است که کاربران تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر ۷۰۰ میلیون بار نرم افزار تیک‌تاک را دانلود کردند و این در حالی است که واتس‌اپ توانسته بیش از ۹۰۰ میلیون بار دانلود را به نام خود ثبت کند. تیک‌تاک بخش زیادی از دانلود‌های خود را از کشور‌های پرجمعیتی مانند هند به‌دست آورد؛ چرا که ۴۵درصد دانلود اولی‌ها از این کشور بودند. ناگفته نماند فیس‌بوک در سال ۲۰۱۷ سعی داشت نرم افزار Musical.ly را که اکنون با نام تیک‌تاک شناخته می‌شود خریداری کند، اما نتوانست در رقابت با بایدنس، مالک کنونی این برنامه پیروز شود.

همان «فیس بوک» همیشگی
رتبه سوم پردانلودترین‌ها به فیس بوک برمی‌گردد. رسانه‌ای بزرگ با کاربرانی بیش از دو میلیارد در جهان که سهم ایرانیان نیز در این بین کم نیست. البته این رسانه اجتماعی با وجود فیلتر بودن در ایران، فراز و نشیب‌های بسیاری هم داشت و حتی چند بار رفع فیلتر شد و تا مرز رفع کامل فیلترینگ هم پیش رفت، اتفاقی هرگز نیفتاد. اما با وجود ظهور و محبوبیت شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام و توییتر احتمالا بتوان گفت که نرم افزار فیس بوک هم این روز‌ها در ایران خاک می‌خورد و در بین ایرانی‌ها دیگر آن محبوبیت سابق را ندارد.

اینستاگرام، کماکان محبوب
پیام رسان‌ها در صدر
این اپ پرطرفدار آمریکایی در ابتدا تنها یک ابزار ساده برای اشتراک‌گذاری تصاویر بود، اما سال ۲۰۱۲ فیس بوک این نرم افزار را خرید و این موضوع باعث شد رشد چشمگیر ۲۳ درصدی را که ۲۰ برابر بیشتر از میزان رشد خود فیس بوک است، تجربه کند. حالا دیگر بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف هم صفحه اینستاگرام ساخته‌اند و اجناس و خدمات خود را معرفی کرده و حتی به فروش آنلاین پرداخته‌اند. از سوی دیگر کاربران معمولی هم برای به اشتراک‌گذاری و جمع‌آوری لایک به رقابت می‌پردازند. این نرم افزار کماکان در جدول پرطرفدارترین هاست. جالب است بدانید سال گذشته

وب سایت statista، فهرستی از بیشترین تعداد کاربران اینستاگرامی در جهان را منتشر کرد که ایران رتبه هفتم استفاده از این نرم افزار را در جهان به خود اختصاص داده بود.

۲۰ نرم افزار اول
اگر به دنبال الباقی نام‌ها در بین اپ‌های پر دانلود می‌گردید، باید بگوییم جدول آمار سنسور تاور نشان می‌دهد که پس از این شش نرم افزار به ترتیب نرم افزار‌های لایک، شیرایت، یوتیوب، اسنپ چت، یوسی بروزر، نتفلکیس، اسپاتیفای، ویش، پیکس آرت، یوتیوب موزیک، اوبر، وی میت، آمازون و تلگرام قرار دارند. در مجموع باید گفت این نرم افزار ۲۰ برنامه مطرح، محبوب و پردانلودترین‌های سال ۲۰۱۹ بوده‌اند. این فهرست نشان می‌دهد مردم جهان بیشتر به دنبال شبکه‌های اجتماعی، پیامرسان، اپ‌های مخصوص موزیک و آهنگ و البته نرم افزار‌های عکاسی و زیبایی هستند.
https://akhbarbank.com/vdchvwnq.23nivdftt2.html
تازه ترین اخبار