۰
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۶

بانک صادرات، بانک عامل نمایشگاه کتاب شد

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بانک صادرات تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که براساس آن بانک صادرات، بانک عامل نمایشگاه کتاب شد.
به گزارش اخباربانک، حجت الله صیدی ظهر امروز (دوشنبه) و در مراسم امضای تفاهم نامه بانک صادرات ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: برای بانک صادرات باعث افتخار است که تفاهم نامه عاملیت نمایشگاه کتاب را با وزارت ارشاد امضا می کند.

وی با بیان اینکه به دو دلیل علاقمند به حضور و امضای این تفاهم نامه بودیم، افزود: بانک صادرات علاقمند به توسعه فرهنگی کشور است و اعتقاد داریم تمام مسیرهای توسعه از قبیل اقتصادی و اجتماعی از مسیر توسعه فرهنگی می گذرد.

مدیر عامل بانک صادرات ایران تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب همواره یکی از بزرگترین رویدادهای کشور بوده و سال به سال بر تعداد افراد حاضر در آن افزوده شده است؛ حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز این نمایشگاه با شکوه برگزار می شد.

صیدی اعلام کرد: امکانات و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری بانک صادرات هم در اختیار بخش عرضه که وزارت ارشاد، ناشرین و نویسندگان هستند قرار خواهد گرفت و هم در اختیار بخش تقاضا که علاقمندان، دانشجویان، پژوهشگران و خانواده ها.
وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع تنها محدود به نمایشگاه کتاب تهران نیست و نمایشگاه های استانی کتاب را نیز در بر خواهد گرفت. مدیر عامل بانک صادرات ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بهترین کیفیت و با افزایش تعداد بازدیدکنندگان و تیراژ کتاب برگزار شود.

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد نیز در این مراسم در سخنانی گفت: یکی از حوزه های مورد علاقه وزیر ارشاد اقتصاد فرهنگ و هنر است و بدنبال اقداماتی در زمینه گردش اقتصاد این حوزه هستیم.

وی گفت: البته حمایت از ناشرین و نویسندگان اهالی قلم تنها بحث مادی نیست و باید فضای نشر گسترش یابد. جوادی اعلام کرد که امسال یارانه کتاب به طور مستقیم در سبد خرید دانشجویان واریز خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcdnj05.yt0xj6a22y.html
تازه ترین اخبار