دولت لایحه حمایت از سهامداران خرد را به مجلس فرستاد

6 بهمن 1398 ساعت 9:17

وزیر اقتصاد گفت: لایحه حمایت از سهامداران خرد از سوی وزارت اقتصاد تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که تصویب آن می تواند تاثیر زیادی در سهولت کسب و کار و بهبود ۲۰ رتبه ای جایگاه ایران در شاخص زیر گروه مربوط داشته باشد.


به گزارش اخباربانک، فرهاد دژپسند، در دومین نشست هم اندیشی با کارآفرینان جوان حوزه کسب و کار که در وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: وزارت اقتصاد برای روان تر کردن فعالیتهای اقتصادی، حذف مقررات زائد و کاهش زمان صدور مجوزها را در دستور کار دارد و در این رابطه اقدامات مهمی را بعمل آورده است.

به گفته دژپسند، وزارت اقتصاد برای این مهم اراده جدی دارد و برای حذف هر مجوز کسب و کار و یا کاهش زمان صدور آن زنجیره ای از بررسی‌ها و اقدامات کارشناسی توسط تیمهای حرفه‌ای و با همکاری دستگاه های اجرایی صورت می‌گیرد تا بهبود محیط کسب و کار را شاهد باشیم.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه مجوزهای اصناف 52 درصد مجوزها است، گفت: می‌خواهیم کار شدنی باشد با تکلیف مالایطاق کار پیش نمی‌رود اراده وزارت اقتصاد این است که می‌خواهیم در حد توان به سمت روان کردن کسب و کارها برویم بابت هر مجوزی که حذف می‌شود کلی هزینه و بگو و مگو داریم.

وی افزود، یک مجوزی که از 13 ماه به 15 روز کاهش می‌یابد با بخشنامه انجام نمی‌شود زنجیره‌دار است سرعتی که در این مدت طی کردیم خوب است اما قبول دارم که مطلوب نیست.

دژپسند با اشاره به پیگیرهای انجام شده برای اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم، گفت: این موضوع در برنامه های سال 98 بنده قرار داشت و پیش نویس لایحه در اول بهمن به دولت ارسال شد تا در فرایند بررسی قرار بگیرد.

وی افزود، در بحث مالیات در عین حال که تاکید داریم افزایش درامد مالیاتی نباید باعث فشار به مودیان خوش حساب شود، از طریق سامان دهی مالیاتی و مبارزه با فرارهای مالیاتی بایستی درآمدهای مالیاتی را افزایش دهیم.

وزیر اقتصاد در این نشست مشترک گفت: مدت زمان ثبت شرکتهای تجاری در تهران تا اردیبهشت ماه سال آینده به سه روز کاهش می یابد.

دژپسند، همچنین تاکید کرد، لایحه حمایت از سهامداران خرد از سوی وزارت اقتصاد تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که تصویب آن می تواند تاثیر زیادی در سهولت کسب و کار و بهبود 20 رتبه ای جایگاه ایران در شاخص زیر گروه مربوط داشته باشد.
منبع: تسنیم
 


کد مطلب: 72845

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/72845/دولت-لایحه-حمایت-سهامداران-خرد-مجلس-فرستاد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com