چگونه شیشه یخ‌زده‌ی ماشین خود را پاک کنیم؟

5 بهمن 1398 ساعت 10:29


امروز شاهد اولین برف بزرگ پایتخت بودیم، هر چند بسیاری از شهر‌های شمالی کشور روز‌ها و هفته هاست بارش برف را تجربه کرده اند. مشکل یخ زدگی یکی از معضلاتی است که با فرا رسیدن زمستان و فصل سرما انتظار آن را داریم و از همه مهم‌تر یخ زدگی شیشه جلوی اتومبیل است.

در هوای برفی و یخبندان‌های صبحگاهی، رفع یخ زدگی شیشه جلو یکی از مهم‌ترین دردسرهاست که برای داشتن دید مناسب باید بر آن غلبه کنید. برای جلوگیری از یخ زدگی شیشه جلوی اتومبیل و البته رفع آن ترفند‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه می‌توانید با برخی از آن‌ها آشنا شوید.
چگونه شیشه یخ زده ماشین خود را پاک کنیم؟
چگونه می‌توان از یخ زدگی شیشه جلوی اتومبیل جلوگیری کرد؟

چگونه شیشه یخ زده ماشین خود را پاک کنیم؟
چه کاری نباید کرد؟ هنگام پاک کردن شیشه خودرو از یخ زدگی چه نکاتی را باید رعایت کرد: چگونه شیشه یخ زده ماشین خود را پاک کنیم؟
چگونه می‌توان بدون استفاده از مواد شیمیایی یخ زدگی شیشه جلوی خودرو را از بین برد؟
علاوه بر محلول الکل و آب با نسبت دو به یک که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم می‌توانید با استفاده از محلول آب و نمک و پاشیدن آن به محل‌های یخ زده شیشه از دست یخ زدگی آن‌ها خلاص شد.
چرا روی شیشه خودرو یخ زدگی ایجاد می‌شود؟
برای ایجاد یخ زدگی روی شیشه‌های خودرو نیازی به این نیست که دمای محیط به زیر صفر برود. وقتی که خودرویتان را خاموش می‌کنید، دمای درون خودرو به شدت کاهش می‌یابد. دمای سطح زمین می‌تواند سردتر و پایین‌تر از دمای هوا باشد و شیشه نیز خیلی سریع‌تر از بسیاری از مواد دیگر سرد می‌شود.


کد مطلب: 72817

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/72817/چگونه-شیشه-یخ-زده-ی-ماشین-خود-پاک-کنیم

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com