۰
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۵

بی‌توجهی پاسارگاد به بیمه های تجاری

بیمه پاسارگاد حجم قابل توجهی از فروش پرتفوی خود را از طریق رشته بیمه های اجباری و عمومی به دست آورده که بیشترین میزان فروش به مبلغ حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای بیمه زندگی به ثبت رسیده است.
بی‌توجهی پاسارگاد به بیمه های تجاری
به گزارش اخباربانک، بررسی عملکرد ماهانه شرکت های مختلف صنعت بیمه نشان از آن دارد که بسیاری از شرکتها درگیر فروش بیمه های اجباری و بیمه های عمومی شده اند. بررسی عملکرد بیمه پاسارگاد حکایت از آن دارد که این شرکت نیز درگیر همین روند شده است.

شرکت بیمه پاسارگاد در ماه آبان، ۸۸ درصد از درآمد خود را معطوف به بیمه های درمان، ثالث و زندگی کرده که در مجموع بیشترین منبع درآمد آبانماه این شرکت فروش بیمه زندگی اندوخته دار با سهم ۵۵ درصدی به میزان ۱۵۳ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

این شرکت در آبانماه درآمدی در رشته بیمه های کشتی، هواپیما و اعتباری نداشته و خسارتی نیز برای این رشته بیمه نامه ها پرداخت نکرده است.

این شرکت بیمه ای در آبانماه در مجموع ۲۷۷ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد و ۶۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به عنوان خسارت پرداخت کرده است که یک حساب سرانگشتی نشان از آن دارد که این شرکت ۲۵ درصد درآمد خود را به عنوان خسارت پرداخت کرده است. اما در کنار این آمار، بررسی عملکرد این شرکت نشان از آن دارد که در رشته هایی همچون ثالث اجباری، مازاد و دیه، حوادث سرنشین، بدنه خودرو، مهندسی و حوادث بیش از نیمی از درآمد خود را به پرداخت خسارت اختصاص داده است.

بررسی عملکرد هشت ماهه
در هشت ماهه سال جاری نیز ۸۵ درصد درآمد این شرکت مربوط به بیمه های درمان، ثالث و زندگی بوده که البته حجم قابل توجهی از این درآمد مربوط به بیمه زندگی اندوخته دار بوده است.

این شرکت در این مدت ۱۹۵۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروش پرتفوی و ۴۸۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خسارت داشته است. بررسی ها نشان از آن دارد که این شرکت در این مدت هیچ پرتفویی در رشته بیمه اعتباری به فروش نرسانده است.

عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد بیانگر آن است که در این مدت بیمه های حوادث سرنشین، بدنه خودرو، آتش سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی، کشتی، هواپیما، نفت و انرژی، حوادث و پول درآمد چندانی برای این شرکت نداشته است.
لازم به ذکر است که این شرکت در رشته های درمان، ثالث اجباری، حوادث سرنشین، بدنه خودرو، کشتی، نفت و انرژی و حوادث بیش از ۵۰ درصد درآمد خود را بابت خسارت پرداخت کرده است.
منبع:ایسنا
https://akhbarbank.com/vdcaoyn0.49nuo15kk4.html
تازه ترین اخبار