۰
آخرین اخبار حاکی از آن است که تعداد نمادهای متوقف در بورس اوراق بهادار کاهش یافته است و از ۲۷ نماد در ۲۶ آذرماه به ۱۳ نماد تا ۱۱ دی‌ماه رسیده است.
به گزارش ایسنا، دلایل متوقف شدن نمادهای بورسی شامل تعلیق نماد معاملاتی، برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده(انتخاب اعضا)، برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده (در خصوص تغییر سرمایه)، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی و برگزاری مجامع عمومی فوق‌العاده و عادی به طور فوق العاده می‌شود.

بر این اساس، علاوه بر نماد کنتورسازی ایران (آکنتور) که از تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ به علت تعلیق نماد معاملاتی متوقف شده است، نمادهای داروسازی اسوه (داسوه) و بانک انصار (وانصار) نیز به دلیل تعلیق متوقف شده‌اند.

ایران ترانسفو (بترانس) تنها نمادی است که به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده و برای انتخاب اعضا متوقف شده است. این درحالی است که داروسازی امین(دامین)، بیسکویت گرجی(غگرجی) و سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه) به ترتیب به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده (درخصوص تغییر سرمایه) و برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده (در خصوص تغییر سرمایه) متوقف شده‌اند. همچنین غلتک‌سازان سپاهان(فسازان) به دلیل برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده متوقف شده است.

تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی باعث توقف نمادهای سیمان شمال (سشمال)، همکاران سیستم(سیستم)، سالمین (غسالم) و پارس سرام(کسرام) شده است.

این درحالی است که پیش از این ۲۷ نماد معاملاتی در بورس اوراق بهادار در بازه زمانی ۱۳ شهریور ۹۵ تا ۲۶ آذر امسال به دلایل مختلف از جمله افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده (انتخاب اعضا)، برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده (در خصوص تغییر سرمایه)، تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و برگزاری مجمع عمومی سالانه متوقف بودند.
https://akhbarbank.com/vdcfvmde.w6d0cagiiw.html
تازه ترین اخبار