۰
با رشد سهام شرکت‌های بزرگی مانند صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی چادرملو و خدمات انفورماتیک، شاخص کل بورس در پایان معاملات روند صعودی خود را حفظ کرد.
به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه) با ۱۴۶۴ واحد رشد به رقم ۳۷۷ هزار و  12 واحد رسید اما در آن سوی ماجرا، شاخص کل با معیار هم‌وزن روند نزولی داشت و با ۳۸۹ واحد کاهش به رقم ۱۱۹ هزار و ۹۷۰ واحد رسید.

امروز در بازار ۷۵۱ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان انجام شد که نسبت به روز قبل افزایش داشت و شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی چادرملو و خدمات انفورماتیک بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشتند.

نمادهای پربیینده بازار بورس نیز شامل بانک‌های تجارت و ملت، سایپا، س. صنایع شیمایی ایران، قند ثابت خراسان، فولاد مبارکه اصفهان و ماشین سازی اراک بودند.

فرابورس هم رشد کرد
این طرف بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس نیز با ۱۵ واحد رشد به رقم ۴۹۴۶ واحد رسید.

تعداد و ارزش معاملات در فرابورس نیز نسبت به روز گذشته با افزایش مواجه بود و معامله‌گران ۴۶۲ هزار معامله انجام دادند که ۲۰ هزار و ۰۴۵ میلیارد تومان ارزش داشت.

پتروشیمی مارون، تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان جنوب و تولید برق عسلویه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سنگ آهن گهر زمین، فرابورس ایران و نفت پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بیمه دی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و داروسازی آوه سینا نمادهای پربیننده فرابورس بودند.
https://akhbarbank.com/vdcgww9u.ak9xx4prra.html
تازه ترین اخبار