آخرین وضعیت بازار طلا و سکه/ قیمت‌ها صعودی شد

8 دی 1398 ساعت 13:02

در حالی بازار طلا و سکه اولین روز هفته‌جای را نزولی بود، اما امروز قیمت‌ها افزایش پیدا کرد؛ این در شرایطی است که قیمت دلار نیز در بازار کاهش یافت.


به گزارش اخباربانک به نقل از خبرآنلاین، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار ۶ هزار تومان افزایش یافت؛ به طوری که در نهایت با قیمت ۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان به فروش رفت.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز امروز در بازار ۴ میلیون و ۵۹۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۲۰ هزار تومان بود.

قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه‌گرمی امروز در بازار بدون تغییر ماند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که حباب سکه طرح جدید امروز در بازار در حدود ۹۱ هزار تومان بود.

در بازار طلا نیز قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار با اندکی افزایش همراه بود. هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار با افزایش ۷۰۰ تومانی، با قیمت ۴۷۱ هزار تومان فروخته شد. هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان بود.

مراقب بازار ارز و سکه پایان سال باشید

رئیس اتحادیه طلاو جواهر گفت: درحال‌حاضر به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و از آنجایی این موضوع می‌تواند یک بار زیاد تقاضا را در بازارها ایجادکند، این انتظار وجود دارد که این تقاضا زمینه رشد قیمت‌ها را به همراه داشته باشد که ازاین جهت نیاز است اقدامات مناسبی در حوزه ارز و سکه گرفته شود.

ابراهیم محمد ولی با بیان اینکه طلا و سکه درحالی در بیش از یک ماه گذشته، با نوسان‌های قیمتی زیادی روبه‌رو بوده و افزایش نرخ را تجربه کرده است که این شرایط سبب شده تا این بازار با رکود شدیدی مواجه شود و از خرید و فروش در این بازار خبری نباشد افزود: افزایش نرخ ارز از یک طرف و بالا رفتن نرخ اونس جهانی طلا از سوی دیگر باعث شد که در مدت گذشته بازار طلا و سکه در بازار داخل نوسان‌های زیادی را تجربه کند و جهش‌های قیمتی زیادی داشته باشدکه بی‌تردید اگر این دوعامل خنثی شود می‌توان انتظار افت نسبی قیمت‌ها را در بازار داخلی طلا و سکه داشت.

او با بیان اینکه با توجه به روزهای پایانی سال میلادی، این مهم سبب شده تا نرخ دلار به دلیل تقاضا، گران شود و اونس طلا هم با رشد روبه‌رو شود که پس این ایام، احتمال اینکه نرخ‌ها دراین بازار یک افت نسبی را داشته باشد هست افزود: اگر این اتفاق بیفتد می‌توان انتظار داشت که بازار طلا و سکه هم ارزانتر شود و قیمت‌ها تاحدی تعدیل شود.

این فعال بازار طلا و سکه، با بیان اینکه دراین بین نقش مسولان اقتصادی و سیاستگذاری هایی که دراین حوزه انجام می‌شود بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند جهت حرکتی نرخ ارز و به تبع آن طلا و سکه را در بازار داخلی تغییر دهد افزود: مسئولان باید در شرایط فعلی نظارت و کنترل شان را بر بازار ارز و سکه بیشتر کنند و اجازه ندهند که قیمت‌ها جهش‌های غیر منطقی را تجربه کنند. بانک مرکزی باید رویکرد قبلی خودش را در پیش بگیرد تا همچون نیمه نخست سال که قیمت‌ها در بازار ارز و سکه کنترل شد، باز هم بازارها به آرامش برسند و جلوی روند افزایشی قیمت‌ها گرفته شود.

به گفته این کارشناس، شرایط فعلی حاکم بر بازار باعث رکود شدید این بازار شده و اگر این روند ادامه یابد می‌تواند باعث ادامه دار شدن رکود این بازار شود که این اصلا به نفع صنعت طلاو جواهر و درکل اقتصاد کشور نیست.

او با تاکید براین موضوع که پیش‌بینی روند حرکتی بازار طلا و سکه در روزهای آینده کار بسیار دشواری است و نمی‌توان به واضح گفت که روند چگونه پیش خواهد رفت افزود: اما آنچه که مشخص است این است که اگر بر بازار ارز و به تبع آن بازار طلا و سکه نظارت و کنترل کافی انجام شود و بانک مرکزی سیاست‌های مناسبی در پیش بگیرد می‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها نیز با کاهش روبه‌رو شود.
 


کد مطلب: 72252

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/72252/آخرین-وضعیت-بازار-طلا-سکه-قیمت-ها-صعودی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com