۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵

جزئیات پرونده باند بزرگ پولشویی در گلستان

خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری گلستان گفت که اعضای شبکه گسترده پولشویی در گلستان ۳۰۰ نفر هستند که ۹ نفر بازداشت و ۷۸ نفر را ممنوع المعامله و ۱۵۳ نفر را ممنوع الخروج کردیم.

 هادی هاشمیان صبح چهارشنبه در خصوص آخرین وضعیت پرونده پولشویی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بررسی ها تاکنون نشان می دهد اعضای این شبکه بیش از پنج هزار میلیاردتومان پولشویی کرده اند.

هاشمیان افزود: اعضای این شبکه گسترده پولشویی ۳۰۰ نفرند که ۹ نفر بازداشتند و ۷۸ نفر را ممنوع المعامله و ۱۵۳نفر را ممنوع الخروج کردیم.

وی با بیان این که تمرکز ما بر شناسایی اموال متعلق به اعضای این این شبکه است، ادامه داد: تا کنون ۳۰ کیلوگرم شمش طلا، چهار خودرو گران قیمت با ارزش ۱۵ میلیارد تومان، ۱۰۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین، ۱۰ ملک در منطقه گران قیمت گرگان، بیش از ۳۰۰ سند رسمی ملکی و یک زمین ۲۰۰ هکتاری از اعضای این باند شناسایی و توقیف شده است.

وی افزود: املاکی مربوط به این گروه در قبرس و افغانستان شناسایی کردیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای این باند در قالب یک شبکه گسترده در استان های گلستان، سمنان و تهران اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می کردند که با تلاش اداره اطلاعات استان دستگیر شدند.

هاشمیان افزود: این افراد پرونده های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم در شبکه بانکی تشکیل می دادند و سپس همین وام های صوری را به صورت صوری با سود ۳۰ درصد سپرده گذاری می کردند و میلیاردها تومان سود می گرفتند در حالیکه پولی سپرده گذاری نکرده بودند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شگردهای پولشویی این افراد، ارزش گذاری غیرواقعی واحدهای تولیدی و فروش آن به موسسات مالی بود که از این راه نیز میلیاردها تومان به جیب می زدند.

به گفته وی، بخشی از اقدامات پولشویی این افراد در قالب ۴۰ شرکت خدماتی و تولیدی انجام می شد.
https://akhbarbank.com/vdcjaaea.uqevozsffu.html
تازه ترین اخبار