۰
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵

"طلا" دلیلی برای افزایش قیمت ندارد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که معامله‌گران با وجود اقدام آمریکا در وضع تعرفه‌های تجاری علیه برزیل و آرژانتین، به حاشیه رفتند تغییر چندانی نداشت‌.
به گزارش اخباربانک، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴۶۰ دلار و ۹۲ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۴۶۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه وضع تعرفه‌هایی روی واردات فولاد و آلومینیوم از برزیل و آرژانتین را اعلام کرد که فورا اجرایی می‌شوند و جبهه جدیدی را در جنگ تجاری خود گشود.

به گفته جیگار تریودی، تحلیلگر شرکت کارگزاری سهام آناند راتی در بمبئی، تنها دلیلی که قیمت طلا افزایش پیدا نکرده، این است که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا اینجا وجود ندارد. جریان ورود سرمایه به "اس پی دی آر" که صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا است، کاهش پیدا کرده زیرا تقاضای سرمایه گذاران افت کرده و به همین دلیل قیمت طلا به ابهامات پیرامون مسائل تجاری واکنش نشان نداده است. وی در ادامه افزود: سرمایه گذاران انتظار دارند جنگ تجاری آمریکا و چین دوباره شدت بگیرد و بعلاوه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده است که تا زمانی که وخامت بیشتر اوضاع اقتصادی را مشاهده نکند، نرخهای بهره را کاهش نخواهد داد.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۸۸۹.۱۶ تن رسید که پایین‌ترین میزان از ۱۹ سپتامبر بود.

طلا از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون تحت تاثیر مناقشه تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین، بیش از ۱۳ درصد رشد قیمت داشته است.
بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد قانون جدید آمریکا در حمایت از معترضان هنگ کنگ، مذاکرات تجاری با چین را راحت‌تر نکرده است اما وی بر این باور است که چین همچنان مایل است مصالحه کند.

تحلیلگران گروه "ام کی اس" در یادداشتی نوشتند: طلا با نزدیک شدن به پایان سال همچنان در بازه قیمت محدودی حبس شده است و به نظر می‌رسد از حمایت خوبی در حدود ۱۴۵۰ دلار برخوردار است. با این حال تقاضای قابل توجهی برای این که طلا از محدوده قیمت فعلی خارج شده و به محدوده ۱۴۶۵ تا ۱۴۷۰ دلار صعود کند، وجود ندارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۵۱ دلار و ۹ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۶ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییری نداشت و در ۸۹۷ دلار و ۶۵ سنت ایستاد.
https://akhbarbank.com/vdcg3u9u.ak9q34prra.html
تازه ترین اخبار