۰
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۱
مدیر عامل بانک صادرات:

کاهش بهای تمام شده منابع در حال اجراست

بانک صادرات ایران یکی از بانک هایی بود که تا همین دو سال پیش با مشکلات عدیده ای روبرو بود و سهامداران این بانک به طور روزانه زیان شناسی از محل سهامداری در این بانک را در دستورکار داشتند ، اما از اواخر سال 96 شاهد تغییرات اساسی در این بانک بودیم و با توجه به وعده هایی که مدیر عامل داد و زمان بندی ای که در اجرای برنامه های خروج از زیان اعلام کرد اکنون بانک توانسته است تا شرایط متفاوتی را تجربه کند.
کاهش بهای تمام شده منابع در حال اجراست
به گزارش اخباربانک، در گام اول ساختار مالی بانک با تغییراتی روبرو شد و بانک صادرات که مشمول ماده 141 قانون تجارت بود اکنون دیگر مشمول این قانون نیست. همچنین در گام بعدی روند زیان دهی روزانه بانک متوقف شد و اکنون بانک صادرات در فصل نویی که آغاز کرده در حال کاهش زیان و حرکت در مسیر سوددهی است.

بررسی عملکرد بانک صادرات ایران نشان می دهد که این بانک در بخش درآمد های مشاع در سال 96 درآمدی در حدود 14هزار میلیارد تومان را عملیاتی کرده بود که این درآمد در سال 97 نیز رشد قابل توجهی داشته است.این بانک در عملکرد مقایسه ای نیمه نخست امسال با سال گذشته نیز رشد 13 درصدی در درآمد های مشاع را تجربه می کند ، در بخش درآمد های غیر مشاع نیز روند حرکتی بانک در مسیر صعودی بوده است. همچنین بانک در نیمه نخست سال جاری موفق شد تا از زیان دهی خارج و در صورت سود و زیان خود سود شناسایی کند و از حجم زیان بانک کاهش دهد.

حال بخوانید شرح حال عملکرد و چشم انداز بانک صادرات در سال مالی 98 را از زبان حجت الله صیدی مدیرعامل این بانک.

طبق برنامه ای که اعلام کردیم در حال حرکتیم
مدیر عامل بانک صادرات در خصوص علل کاهش زیان «وبصادر» گفت: در راستای برنامه ای که خروج از زیان بود گام برداشتیم و توانستیم حداقل تا نیمه سال 98 زیان نداشته باشیم و بر اساس برنامه 30 ماهه ای که در گذشته آن را تبیین کردیم حرکت کنیم و فاز سوم این برنامه تا آخر امسال ادامه دارد.

صیدی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال روند سوددهی بانک ادامه دارد؟ گفت: با توجه به برنامه هایی که داریم به عملکرد بانک خوش بین هستیم.

عملیات ارزی، بهینه سازی منابع در کاهش زیان کمک کردند
وی ادامه داد: در برنامه هایی که پیاده سازی کردیم دو موضوع به ما کمک کرد اول عملیات ارزی که افزایش داشت و بهینه سازی ترکیب منابع، با اقداماتی که در بهینه سازی ترکیب منابع داشتیم حجم سپرده ها به نسبت سال قبل رشد خوبی داشته و در بخش سپرده های اصلی، ما از 180 هزار میلیارد تومان عبور کردیم.این حجم سپرده به ما کمک می کند تا بتوانیم میزان تسهیلات دهی را افزایش دهیم و ترکیب را به سمتی سوق دهیم که نرخ موثر تسهیلات بهبود داشته باشد که این موضوع کمک کرد تا حاشیه سود مثبت شود.

کاهش بهای تمام شده منابع در حال اجراست
صیدی گفت: خوشبختانه بهای تمام شده منابع ما کاهش داشته و توانستیم مشتریان جدید جذب کنیم.همچنین سپرده های مشتریان قبلی را نیز تقویت کنیم.

شعب خارجی ما عملیات دارد اما ...
مدیر عامل بانک صادرات گفت: در شعب خارج از کشور فعالیت داریم، خوشبختانه در شعب منطقه وضعیت عملکرد بهبود داشته است از جمله در امارت و قطر و عمان و لبنان اما در اروپا همچنان به دنبال مدیریت محدودیت های موجود هستیم که با توجه به تلاش هایی که صورت گرفته خوشبختانه شعب ما در اروپا زیان ده نشده اند و شعبه لندن ما هنوز سودده است. اما در اروپا مشکلاتی هست که همچنان پا برجاست در تلاش هستیم و مذاکراتی برای اخذ مجوزهای خاص را ترتیب دادیم تا بتوانیم برای تامین مالی پروژه های ملی مانند نیروگاه ها و ... اقدام کنیم.

طرح های نو داریم، با بازدهی خوب و اقبال مشتریان
صیدی به اقداماتی جدیدی که در بانک رخ داده نیز اشاره داشت و گفت: از جمله اقداماتی که انجام گرفته است تمرکز ما بر طرح طراوت است که حدود 10 هزار میلیارد تومان منابع به این امر تخصیص یافته و گردش مالی این طرح بیش از 60 هزار میلیارد تومان بوده است.این طرح با هدف قرار دادن مصرف کننده نهایی و تامین کننده مواد اولیه باعث رونق تولید و تامین نیاز مشتریان می شود و به افزایش درآمد کارمزدی ما نیز کمک می کند ، صنایعی چون پتروشیمی ، فولاد و دارو استقبال خوبی از این طرح داشتند.

مطالبات را ساماندهی کردیم
مدیر عامل بانک صادرات درباره وصول مطالبات بانک نیز گفت:برای اولین بار در تیرماه وصول مطالبات ما بهبود داشته و مانده مطالبات را کاهش دادیم این امر دو حسن دارد یکی بهبود کیفیت دارایی ها و کاهش ذخیره مطالبات مشکوک الوصول که منجر می شود سود شناسایی کنیم.

وی در ادامه افزود: از اقدامات دیگر ما در راستای چابک سازی بانک و مولد سازی منابع فروش اموال مازاد و تملیکی یا شعب است.

گروه مالی سپهر صادرات در صف عرضه اولیه
صیدی گفت: یکی از برنامه های دیگر ما فروش سهام شرکت هایی است که در زنجیره ارزش بانک داری نیستند.اما شرکت های فعال در زنجیره ارزش مانند تامین سرمایه، کارگزاری، سرکت آی تی را که الزام به عرضه نداریم را برنامه ای برای فروش نداریم .اما باقی مانده سهام شرکت انرژی سپهر سهام هلدینگ ساختمانی و سهامی از این قسم را در برنامه فروش داریم و بخشی از دارایی ها را به گروه مالی سپهر صادرات منتقل کردیم.ما در برنامه داریم تا گروه مالی سپهر صادرات را تا پایان امسال در بازار سرمایه عرضه اولیه کنیم که این اقدام هم به چابکی بانک کمک خواهد کرد و هم عواید خوبی برای بانک خواهد داشت.

سهام بانک پتانسل رشد دارد
صیدی درباره قیمت سهام گفت: بازارگردان و سهامداران ما تلاش کردند تا ارزش سهم را در مسیر واقعی خود وارد کنند،خوشبختانه روند سهم نیز منطقی بود طبیعتا سهام ما نقد شونده است و با توجه به پتانسیل های موجود و اصلاحاتی که در ساختار های صورت های مالی ما در حال شکل گیری است ، پتانسیل های خوبی دارد.اما اکنون روند کلی بازار در مسیر نزولی است.
منبع:بورس24
 
https://akhbarbank.com/vdcdxs05.yt0ff6a22y.html
تازه ترین اخبار