تقاضا در بورس از عرضه جلو افتاد

25 شهريور 1398 ساعت 16:10

با رشد تقاضا نسبت به عرضه در معاملات بازار سهام نماگر اصلی بورس تهران یک بار دیگر توانست رکورد جدیدی را به ثبت جدید برساند و به آستانه کانال ۳۰۶ هزار واحدی برسد.


ایسنا: در سومین روز معاملات بازار سهام نماگر اصلی بورس تهران به روند افزایشی بازگشت و توانست کانال ۳۰۴ هزار واحدی را که روز گذشته از دست داده بود دوباره بازپس گیرد. به این ترتیب در ساعات معاملاتی امروز این شاخص ۳۵۲۲ واحد رشد کرد و در تراز ۳۰۵ هزار و ۹۱۸ واحدی ایستاد با ثبت این عدد شاخص کل باز هم رکورد جدید به ثبت رساند.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۶۰۰ واحد رشد همراه شد و در تراز ۸۶ هزار و ۸۵۹ واحدی قرار گرفت در عین حال شاخص آزاد شناور نیز با ۴۴۲۱ واحد رشد تراز ۳۵۰ هزار و ۹۳۹ را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۴۷۲ و ۷۵۵۹ واحد رشد را تجربه کردند.

پالایشگاه نفت تهران، فولاد خراسان، فولاد خوزستان و پالایش نفت اصفهان هر کدام به ترتیب ۲۱۶، ۱۷۳، ۱۶۴ و ۱۳۲ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مدیریت سرمایه گذاری و امید و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سه نمادی بودند که به ترتیب ۱۱۸، ۹۸ و ۶۱ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز با داد و ستد ۳.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۳۲۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

همچنین در گروه خودرو و ساخت قطعات ۸۴ میلیون سهم به ارزش حدودی ۲۴۸ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت به این ترتیب خودرویی‌ها در جایگاه دوم از نظر ارزش معاملات ایستادند.

امروز در بیشتر گروه‌ها از جمله گروه فرآورده‌های نفتی، گروه فلزات اساسی و بانک‌ها شاهد رشد قیمت سهم‌ها بودیم و تقاضا از عرضه به مراتب جلوتر بود.

امروز در بورس تهران ۲۱۶ سهم با رشد قیمت و ۱۳۶ سهم با افت قیمت رو به رو شدند. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۱۳۶ و تعداد نمادهای منفی ۶۷ رسید.

ارزش معاملات بورس تهران مجموعا به رقم ۲۵۰۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار عدد ۵۹۳ هزار و ۸۶۷ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با ۸۱ واحد رشد رقم ۴۰۱۱ واحدی را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۶۷ میلیارد تومان رسید.

حجم معاملات این بازار تا عدد ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت و تعداد معاملات به رقم ۱۷۱ هزار و ۴۳۵ رسید.


کد مطلب: 70247

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/70247/تقاضا-بورس-عرضه-جلو-افتاد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com