۰
وضعیت این هفته بازار سهام به همراه شرایط کلی ۹ صنعت و چالش قابل تامل بازار از سوی یک کارگزار پیش بینی و اعلام شد.
پیش بینی این هفته بازار سرمایه و شرایط کلی ۹ صنعت مقبول
به گزارش اخبار بانک، درحالی بازار سهام اولین روز هفته را با شاخص 155 هزار تایی آغار بکار می کند که کارگزاری آبان در مورد وضعیت در آخرین هفته شهریور پیش بینی و اعلام کرد بازار در هفته گذشته تحت تاثیر آزاد سازی سقف رقابت محصولات فولادی و هم چنین تثبیت نسبی قیمت ارز در بازار آزاد رشد چشمگیری را داشت که انتظار می رود در روزهای ابتدایی هفته جدید و متاثر از تایید خبر حذف سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا نیز ادامه داشتنه باشد.

نکته حائز اهمیت در رابطه با روزهای آینده در بازار، تعیین تکلیف وضعیت خوراک، مواد و اولیه و یا نهاده های تولید گروه های مورد توجه بازار است.
اخبار خوش این گروه ها تا حدود زیادی منتشر شده و بازار پس از رشد نسبی مجددا به متغیرهای مبهم این گروه ها حساس خواهد شد. از طرفی جزییات معاملات محصولات فولادی و پتروشیمی در بورس کالا در هفته جاری نیز مورد توجه بازار خواهد بود.

در گروه های دیگر بازار نیز هفته قبل وضعیت مناسبی برقرار بود که انتظار می رود ورود نقدینگی و تقاضا در روزهای ابتدایی هفته همچنان ادامه داشته باشد. از همین رو گروه های بانکی، انبوه سازی، سیمانی، کاشی و سرامیک، محصولات غذایی، قند و شکر  و خودروسازها می توانند مورد توجه باشند.

در بازارهای جهانی هرچند وضعیت اشتغال در امریکا به روایت آمارها همچنان مناسب است اما اولین نشانه ها از افول آمارهای تورمی در آستانه نشست فدرال رزرو، نگرانی ها در رابطه با توقف روند مساعد بازار کار امریکا را افزایش داده است. هرچند علیرغم آمار نامناسب خرده فروشی که طی روز جاری اعلام شد، رشد شاخص دلار فشار را بر بازارهای کالایی بیشتر کرد اما چشم انداز مثبت دلار تا حدودی خدشه دار شده است.

بازار نفت نیز علیرغم ادامه روند نزولی ذخائر استراتژیک امریکا با اعلام اخبار مربوط به وضعیت تولید، با افت نسبی مواجه شد هرچند همچنان نشانه قوی از افت در روند میان مدت دیده نمی شود.  

از چالش های قابل تامل بازار در هفته پیش رو، موعد تسویه اعتبار کارگزاری ها در پایان شهریور و تعطیلات پیش رو خواهد بود که با توجه به رشد اخیر بازار می تواند تا حدودی افزایش عرضه ها را در پی داشته باشد.
https://akhbarbank.com/vdcgxz93.ak9w34prra.html
تازه ترین اخبار