۰
در پی حواشی ایجاد شده در جریان برگزاری دادگاه متهم حمید باقری درمنی، بانک ملی ایران برخی ابعاد پرونده بانکی این شخص را تشریح کرد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، متن توضیح به این شرح است:
 
«آقای حمید باقری درمنی از سال 1382 به بعد از تسهیلات بانک ملی ایران استفاده کرده است که در نتیجه شکایت بانک ملی ایران در سال 1385 به 13 ماه حبس تعزیری و رد مال به نحو قطعی محکوم شد. با این حال با درخواست مکرر اعاده دادرسی از ناحیه مشارالیه، میزان رد مال کاهش یافته و محکومیت حبس مشارالیه نیز به جزای نقدی قلیلی مبدل شده است.

بانک ملی ایران به تصمیم اخیر اعتراض کرده که در جریان رسیدگی قرار دارد. در نتیجه عدم مواجهه آقای حمید باقری درمنی با آثار اعمال متقلبانه و مجرمانه خود، مشارالیه با جسارت و تجری مضاعفی در سال 1388 لغایت 1390 به صورت شبکه ای و با برقراری رابطه ناسالم با رئیس یکی از شعب بانک نسبت به اخذ ضمانت نامه های مخدوش و جعلی از بانک اقدام کرد که مراتب در سال 1390 مورد شکایت بانک ملی ایران واقع شد و با عنایت به زحمات مقامات محترم قضایی رسیدگی کننده (دادسرای ویژه امور اقتصادی) و تحقیقات ضابطین محترم قضایی، کیفر خواست علیه متهمین صادر شد که جلسات رسیدگی توسط دادگاه انقلاب اسلامی ایران در جریان برگزاری است.

ضمناً علاوه بر شکایت کیفری که در جریان رسیدگی است، مراتب تخلف ریاست شعبه وقت بانک در موضوع ضمانت نامه در سال 1392 در هیات تخلفات بانک ملی ایران مطرح و به صدور حکم انفصال دائم از خدمات دولتی منتهی شده است.»
 
https://akhbarbank.com/vdch66n-.23nikdftt2.html
تازه ترین اخبار