۰
۲
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۹

مجامع بانک‌ها به دلیل اختلاف‌نظرها تشکیل نشد

اخبار بانک: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رسیدگی به مبحث افشای کامل اطلاعات مالی نهادها و بنگاه‌های اقتصادی به عنوان مهمترین موضوع مورد برسی از سوی رئیس جدید سازمان بورس عنوان کرد و درباره تشکیل نشدن مجامع بانک‌ها توضیح داد که اختلاف نظر در این زمینه موجب این مشکلات شده است.
مجامع بانک‌ها به دلیل اختلاف‌نظرها تشکیل نشد
به گزارش اخبار بانک، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بحث افشای کامل اطلاعات مالی نهادها اولین موضوعی است که از رئیس جدید بورس اوراق بهادار تهران می‌خواهم پیگیری شود. این قانون سال‌های گذشته اجرا نمی‌شد و ما برای ادامه راه چاره‌ای جز شفافیت اطلاعات نداریم.

او افزود: یکی از قانون‌های مهم که مجلس روی آن پافشاری دارد، همین افشای اطلاعات مالی است. در حال حاضر خیریه‌هایی داریم که حتی یک صفحه از صورت‌های مالیشان افشا نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: از یک طرف نظارت‌هایی بر بانک‌ها می‌شود و از طرف دیگر بانک مرکزی خود نظارت‌هایی دارد. این موضوع باعث ایجاد تداخل‌هایی می‌شود و این تداخل‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند. در حال حاضر مجمع بانک‌ها در زمان خود تشکیل نشده که دلیل این موضوع همین اختلاف‌نظرهاست. این اختلاف‌نظرها مشکلات جدی‌ای را پدید می‌آورد.

پورابراهیمی با اشاره به منزوی بودن بازار سرمایه ایران گفت: بازار سرمایه ما فقط محدود به جغرافیای خودمان است. ما باید روی این موضوع کار کنیم تا بتوانیم با بازار سرمایه دیگر کشورها در ارتباط باشیم. ما باید امکان افتتاح حساب و امکان افشای اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی براساس استانداردهای دنیا داشته باشیم که متاسفانه نداریم. همچنین نقل و انتقالات وجوه ما با مشکل‌هایی مواجه است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در حال حاضر فرصت خوبی است که فعالان بازار سرمایه پیشنهادات خود را به مجلس ارائه کنند چراکه در آینده نزدیک برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
منبع:ایسنا

https://akhbarbank.com/vdcdnx0o.yt0ko6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
سهامدار
ما سهامداران در این کش و قوس اختلاف نظر آقایان معطل و متضرر شدیم مجامع همیشه نیمه اول مرداد برگزار میشد حالا درگیری بی خودی بین آقایان از فیش ها به بعد باعث دردسر سهامدار شده است و نفعی برای ما هم ندارد
افشین
این کاملا واضحه چرا مجمع تشکیل نمیشه چون نان هیئت مدیره آجرشده و میخواهند سودی به سهام دارهای بیچاره هم ندن..اول جیب خودشان....والسلام
تازه ترین اخبار