طلا به شروع خوب ابتدای سال میلادی ادامه داد

21 دی 1394 ساعت 9:04

اخبار بانک: روز دوشنبه طلا با افزایش قیمت مواجه شد و نزدیک به بالاترین سطوح در نه هفته مبادله می شود. فشار بر بازار سهام آسیا باعث افزایش سرمایه امن طلا شده است.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک به نقل از رویترز، بازار سهام آسیا بعد از ثبت بدترین آغاز هفته وال استریت در تاریخ و تردید از سلامت اقتصاد پکن پایین تر رفت.

طلای اسپات با ۰.۱ درصد افزایش قیمت به ۱۱۰۵ دلار در هر اونس رسید. طلای آمریکا با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۱۰۵.۲ دلار در هر اونس رسید.

چند فاکتور حمایت کننده در حال حاضر وجود دارد از جمله نزاع ایران و عربستان و کاهش ارزش یوان که به بهبود شرایط سرمایه امن طلا کمک کرده است.

طلا روز جمعه به بالاترین قیمت از ماه نوامبر رسید و تا این روز از سال میلادی چهار درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. در مقابل اقتصاد چین و بازار سهام در وضعیت نابسامانی گرفتار شدند.

چین در دوره ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ برای رسیدن به رشد اقتصادی ۶.۵ درصد با مشکلات زیادی از جمله کندی تقاضای جهانی و افزایش هزینه های نیروی کار مواجه است.

نشانه های افزایش تقاضای شمش طلا از هفته گذشته پدیدار شد. شمش اغلب در زمان ناپایداری مالی حکم سرمایه امن را دارد اگرچه این روند رو به بهبود کوتاه مدت پیش بینی می شود.

طلا در سال ۲۰۱۵ با هراس از افزایش نرخ بهره بانک فدرال آمریکا و کاهش تقاضای دارایی بدون بهره ۱۰ درصد افت قیمت را شاهد بود. تقویت دلار باعث گران تر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزها می شود.

در بازار دیگر فلزات نقره ۰.۴ درصد افزایش قیمت را تا ۱۳.۹۸۶ دلار تجربه کرد، پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۸۷۰.۲۵ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم با ۱.۲ افزایش قیمت به ۴۸۸.۲۵ دلار در هر اونس رسید.


کد مطلب: 40535

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/40535/طلا-شروع-خوب-ابتدای-سال-میلادی-ادامه

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com