۰
۴۹
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۸
سیف: تعیین دستوری نرخ سود پذیرفته شده نیست

بانکها برای خرید خودرو 80 درصد وام می دهند/بازپرداخت طی 7سال

اخبار بانک: رییس کل بانک مرکزی می گوید:با روشی که بانک مرکزی در پیش خواهد گرفت در نهایت مصرف‌کنندگان‌ این امکان را خواهند داشت که تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا 25 میلیون تومان را در یک دوره هفت ساله پرداخت کنند.
بانکها برای خرید خودرو 80 درصد وام می دهند/بازپرداخت طی 7سال
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، ولی‌الله سیف در نشست تبیین ابعاد بسته ویژه اقتصادی دولت با اشاره به سیاست‌هایی که بانک مرکزی برای تامین مالی تولید‌کنندگان در دوره شش ماهه پیش‌رو تدوین کرده است، اظهار کرد: براین اساس در مصوبات جلسه شورای پول و اعتبار عقد خرید دین در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم با استفاده از آن زمینه‌ای برای فروش کالاهای انباشته شده در انبارها ایجاد کنیم.

وی در این باره توضیح داد: با استفاده از مصوبه جدید شورای پول و اعتبار اسناد ناشی از فروش مدت‌دار کالاهای تولیدی در بانک‌های مربوطه تنظیم و منابع آن را بانک مرکزی برای بانک مورد نظر تامین خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به این‌که نرخ‌های رایج در بازار بین‌بانکی هنوز به میزان ایده‌آل نرسیده است، براین اساس بانک مرکزی اقدام ویژه‌ای را برای فروش کالاها براساس عقد خرید دین در نظر گرفته است، گفت: بانک‌هایی که در بازار بین بانکی منابع را با نرخ روز 24 درصد دریافت می‌کنند مجازند اسناد ناشی از فروش مدت‌دار را تنظیم کرده و مستندات خود را به بانک مرکزی بیاورند تا نرخ آنها مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به گفته سیف، بانک مرکزی منابع را با نرخ 14 درصد در اختیار بانک‌ها قرار داده و آنها با نرخ 16 درصد به شرکت‌های تولیدی ارائه می‌کنند. 

امکان خرید اقساطی خودرو تا 80 درصد قیمت

وی همچنین از شرایط ویژه خرید اقساطی خودرو خبر داد و گفت: با این روشی که بانک مرکزی در پیش خواهد گرفت در نهایت مصرف‌کنندگان‌ این امکان را خواهند داشت که تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا 25 میلیون تومان را در یک دوره هفت ساله پرداخت کنند.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: نرخ مورد نظر برای فروش اقساطی خودرو 16 درصد از طریق نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازی خواهد بود که براساس آن اسناد توسط شرکت خودروساز به بانک مربوطه آمده و این بانک با 16 درصد آن را دریافت می‌کند نرخی که بانک مرکزی آن را با 14 درصد در اختیار بانک مربوطه قرار خواهد داد.

 
تسهیل خرید کارت اعتباری 10 میلیون تومانی

رییس کل بانک مرکزی همچنین به اقدامات دیگری برای تسهیل در خرید از جمله اعطای کارت‌های اعتباری اشاره کرد و گفت: براساس تصمیمات اخذ شده بانک‌ها مجازند کارت اعتباری را برای مشتریان خود از جمله کارمندان دولت و بخش خصوصی و یا افراد با درآمد مشخص صادر کنند تا حداکثر 10 میلیون تومان شارژ شده و دریافت‌کننده بتواند با مراجعه به فروشندگان کالاهای بادوام داخلی نسبت به خرید اقدام کند.

 به گفته وی نرخ سود منابع موجود در کارت‌های اعتباری برای صاحبان کارت 12 درصد است که البته بانک مرکزی منابع آن را با نرخ 10 درصد در اختیار بانک قرار می‌دهد. 

سیف همچنین گفت که در این بسته سیاستی ایجاد تحرک در ساخت‌وساز نیز مورد توجه بانک مرکزی بوده و از وزارت راه و شهرسازی درخواست کرده‌اند که بافت‌های فرسوده را اعلام تا منابع لازم برای ساخت آنها از سوی این بانک تامین شود. 

به گفته وی، بانک مرکزی از وزارت نفت نیز درخواست کرده است تا پروژه‌هایی که مربوط به صرفه‌جویی در انرژی هستند را نیز به شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات و تامین مالی معرفی کند.

 

سیف واریز 1.4 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده را تایید کرد

در حالی اخیرا منابع خارجی از آزاد‌سازی 1.4 میلیارد دلار از منابع نفتی ایران از سوی کشور هند خبر داده بودند که رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با تایید این موضوع و همچنین این‌که آیا برنامه‌ای برای اختصاص این منابع به منظور افزایش سرمایه بانک‌ها و پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها وجود دارد، گفت: آزاد شدن 1.4 میلیارد دلار منابع نفتی صحت دارد این در حالی است که ماهیانه 700 میلیون دلار از منابع استفاده نشده ما که بلوکه شده است آزاد شده و این روند تا اجرایی شدن فرجام ادامه دارد.

سیف توضیح داد: این دو قسط 700 میلیون دلاری به این دلیل یکجا واریز می‌شود که کانالی که قرار بود قسط اول از طریق آن پرداخت شود دچار مشکل شد از این‌رو به‌طور یکجا در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که بحث آزاد سازی دارایی‌های بلوکه‌شده و تخصیص منابع حاصله با یکدیگر متفاوت است، گفت: پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و همچنین شرکت ملی نفت مابقی آن توسط بانک مرکزی به ریال تبدیل شده و به حساب خزانه واریز می‌شود تا سازمان مدیریت در مورد تخصیص آن تصمیم‌گیری کند.

رییس کل بانک مرکزی در شرایطی که افزایش سرمایه بانک‌ها و بدهی دولت به شبکه بانکی از معضلات فعلی محسوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به اهمیت نظام بانکی همواره این تقاضا از سوی ما وجود داشته که بتوانیم با اولویت‌ قرار دادن این شبکه منابعی را برای پرداخت بدهی دولت و همچنین افزایش سرمایه بانک‌ها تخصیص داد که البته این موضوع به نظر آقای نوبخت بستگی دارد.

 
توضیحات رییس کل بانک مرکزی در رابطه با کاهش ذخیره قانونی بانک‌ها

بخش دیگری از اظهارات رییس کل بانک مرکزی به توضیحاتی در رابطه با تصمیم این بانک برای کاهش نرخ سپرده قانونی بانک‌ها و آزاد‌شدن بخشی از منابع آنها به منظور افزایش تسهیلات‌دهی اختصاص داشت.

وی با اشاره به نرخ ثابت فعلی سپرده‌های قانونی تا 13 درصد در شبکه بانکی گفت: در سیاست جدید بانک مرکزی تصمیم دارد دامنه متغیر بین 10 تا 13 درصد را برای سپرده قانونی بانک‌های تجاری تعیین کند براین اساس ما در اجرای این سیاست براساس میزان پایبندی و نظم بانک‌ها محدوده مشخصی را برای ذخیره قانونی تعیین کرده و در پایان هر سه ماه آن را مورد بازنگری قرار می‌دهیم؛ بنابراین در زمان بررسی، عملکرد بانک‌ها به عنوان مبنایی برای افزایش یا کاهش نرخ سپرده قانونی آنها تلقی خواهد شد.

تعیین دستوری نرخ سود پذیرفته شده نیست

رییس کل بانک مرکزی همچنین در رابطه با سیاست بانک مرکزی نیز توضیحاتی داد و افزود: در شرایطی که بانک‌ها در تنگنای مالی به سر می‌برند و باید رعایت سود بین بانکی به سمت تعادل پیش برود، در حالی که تورم به 15 درصد رسیده نرخ سود در مقایسه با این نرخ قابل پذیرش نیست. این در حالی است که عواملی همچون حرکت مخرب موسسات اعتباری غیرمجاز، کمبود نقدینگی بانک‌ها وهمچنین مطالبات معوق موجب شده تا نرخ سود به میزان واقعی و متناسب خود با اقتصاد نرسد.

سیف با بیان این‌که سیاست دستوری در رابطه با کاهش نرخ سود جوابگو نخواهد بود، گفت: براین اساس باید فضا به سمتی برود که نرخ متعادل و قابل قبول باشد.

وی همچنین بار دیگر به وعده یکسان‌سازی نرخ ارز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که این یک تصمیم جدی برای دولت و بانک مرکزی بوده بعد از اجرایی‌شدن برجام و حذف تحریم‌ها که به ایجاد کانال‌های ارتباطی بین‌المللی و افزایش روابط کارگزاری بین‌المللی منجر خواهد شد به‌طور حتم در رابطه با یکسان‌سازی نرخ ارز اقدام خواهیم کرد.

حجم کلی منابع واریزی به بانک‌ها اعلام نشد

رییس کل بانک مرکزی درباره تسهیلات ارزان‌قیمتی که در مدت شش ماهه آتی به تولید‌کنندگان و مردم ارائه خواهد شد، گفت: این تسهیلات تنها برای شش ماهه آتی خواهد بود و ممکن است در سال آینده قیمت‌ها کاهش پیدا نکند و این شرایط تسهیلاتی نیز دیگر وجود نداشته باشد؛ بنابراین کسانی که به کالایی نیاز داشته باشند و در این مدت اقدام به خرید نکنند ممکن است این فرصت را از دست بدهند.

سیف در همین رابطه در مورد کل منابعی که قرار است بانک مرکزی برای تامین مالی بانک‌ها به منظور اجرای بسته سیاستی خروج از رکود به بانک‌ها تزریق کند، گفت: با توجه به این‌که عملکرد بانک‌ها در هر ماه کنترل می‌شود و براساس انضباطی که داشته‌اند و از سیاست کنترل تورم خارج نشده‌اند منابع به آنها تزریق خواهد شد؛ بنابراین نمی‌توان گفت که حجم کلی منابعی که به شبکه بانکی تزریق می‌شود چقدر است.

https://akhbarbank.com/vdceew8x.jh8vvi9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
اقاي سيف ميزان چي شد
Romania
آقاي سيف ساكت ومبهوت در انتظار سكته ومتلاشي شدن زندگي و سپرده هاي مردم در موسسه ميزان
فرهنگ انصاف و تعهد و سود حلال در اکثریت تولید کننده ها و وارد کننده های ما نیست:
داستان ساخت محصولات بی کیفیت همانند لبنیات حاوی پالم + آبلیموهای شیمیایی+ مرغ هورمونی+ سود چند ده برابری دلالان خونه و زمین و .... نمونه هایی هست از این ماجرای غم انگیز عدم تعهد ها و نیز دلیل بر عدم مقبولیت در صادرات .
تا این فرهنگ منحط و غیر اسلامی و انسانی اصلاح نشود مشکل رکود آقایون همچنان باقی خواهد بود چونکه برکتی در کسب و کار آنها وجود ندارد...
Iran, Islamic Republic of
با یک حساب سرانگشتی 25میلیون وام 7ساله یعنی 84ماه با سود24درصد میکنه بعبارتی ماهی 617هزار تومان ودر کل باید دقیق 52میلیون پس داده بشه مثال یه پراید تیبا براتون در میاد 52میلیون و بعد 7سال شاید بشه 5میلیون فروخت .جناب سیف رو پیشونی ما چیزی نوشته...
حامد
نرخ سود که دیگه تفسیر نمیشه!!!
16 یعنی 16!
سالانه در نظر گرفته میشه نرخ سود!!!
طولانی بودن اقساط کمک به کاهش مبلغ ماهیانه میکنه و در مقابل افزایش مجموع پرداختی رو داره
حالا خوب و بد بودنش بحث دیگه ایست
مسعود
25 میلیون تومان 7 ساله با نرخ 16 درصد مبلغ قسط ماهیانه 496500 تومان در 7 سال میشود 41700000
کاملا درست است .
Iran, Islamic Republic of
با سود 16 درصد.......24 از كجا اوردي!!!

بانك مركزي 14 ميده ...بانكه 16 ميدن!!!
Iran, Islamic Republic of
برادر گير كارمزد نيفتادي!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
نقشه ای دیگر برای شکستن کمپین خودرو نخریدن...
ج
نقشهایی برای خالی کردن جیب مردم بیچاره،آقا،خانم،تخرید.
بى نياز از خودرو
Germany
باور كنيد هنوز آنقدر حباب در قيمّت خودروها وجود دارد و آنقدر در طى ساليان گذشته ملت سود چند صد در صدى در حلقوم شركتهاى خودروسازى ريخته اند كه اگر مردم به اين كمين نخريدن خودرو ادامه بدهند در آينده نزديك شاهد فروش با اقساط ١٠ ساله بدون بهره هم خواهيم بود !
مهدی
یه وام ازدواج رو نمیتونی بدی اومدی !!!!!
این مردم بدبختن بخدا بدبخت
سمیر
فقط کمپین نخریدن تا رسیدن به قیمت واقعی فرقون های ساخت وطن.... مردم نخرید.واقعانخریدتا سازنده فرقون های وطنی درست بشن
بهترین و موثرترین راه حل حذف مالیات به زور افزوده (بر ارزش افزوده )هست که باعث تقویت قدرت خرید و افزایش تقاضا می شود .

متاسفانه خود همین مالیات به زور افزوده(بر ارزش افزوده ) 9 درصدی از مصرف کننده باعث تشدید کاهش قدرت خرید مردم شده است.
این مالیات باید در شرایط کنونی به حداقل ممکن و یا صفر کاهش بیابد تا انگیزه خرید و توان خریداران رو تحریک و تقویت نماید.
کاملا سوال بر انگیز هست که چطور اقتصاد دانهای ما از ابتدایی ترین راه حل های موجود بی خبر هستند ولی مدام در پی کشف فرمول های عجیب و غریب هستند
برادر گلم اولا سود24 نه سود 16 درصد دوم چارهی نداری شما نخر
علی
United States
خیلی براتون متاسفم
با استفاده از وام دارین به شعور مردم توهین میکنید
Iran, Islamic Republic of
وام 24درصد خودرو بی کیفیت کارمند بخت برگشته
هادی
واقعا خوشحالم با وحدتتمون دراین کمپین تونستیم مسولینو وادارکنیم که به خواسته ما هم فکر کنن به جای ما.برای ما تصمیم نگیرن...
امیررضا
دوستای گلم
حتی خودروهای تولید داخل رو هم رایگان بهتون دادن نخرید
بخدا ارزش نداره
بزارید تحولی صورت بگیره
و اینکه
براساس اعلام رئيس كل بانك مركزي در رونمايي از بسته سياست هاي جديد دولت براي خروج از ركود، قرار است كه 25 ميليون تومان وام براي خريد خودرو با نرخ 16 درصد و براي مدت 7 سال قسط بندي شود.

براين اساس، براي 25 ميليون تومان با نرخ 16 درصد، حدود 17 ميليون تومان سود و كارمزد تعلق مي گيرد كه در مجموع اصل و فرع آن حدود 42 ميليون تومان خواهد شد.
در نتيجه مبلغ 42 ميليون تومان اصل و فرع براي 84 ماه قسط بندي شده و ماهانه حدود 480 تا 500 هزار تومان بسته به فرمول استفاده شده و كارمزد دريافتي بانك، وام گيرنده به بانك قسط خواهد داد.
هادي
Germany
تنظيم نه برادر من ، تنزيل
سعید
برید محاسبه کنید سود تسهیلات خودرو بین 15 تا20میلیون میشه اینا زرنگتر از این حرفهاهستن بیشتر نگران کاسبی خودشون هستن تا دیگران ..........
سعید
جالب اینجاست که این ماشینها یک ریال نمی ارزن ادم ...سوار شه بهتره تا اسم اینها را بذاری ماشین بعد سه برابر قیمت بفروشی
سپرده گذار نیشابور
جناب آقای سیف اول تکلیف سپرده گذاران میزان را مشخص کن بعد برس به بقیه کارهایت نزدیک یک سال از پولی که توی میزان گذاشته ایم خبری نیست چطور می شود به حرفهایتان اعتماد کرد
علی
در اینترنت سرچ کنید محاسبه اقساط وام
25000000ضربدره 16%هشتادوچهارماه =496551قسط یک ماه 496551ضربدره 84ماه =4171033 واقعا مردم را چی فرز کردن.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خودشونا
علی
در اینترنت سرچ کنید محاسبه اقساط وام
25000000ضربدره 16%هشتادوچهارماه =496551قسط یک ماه 496551ضربدره 84ماه =4171033 واقعا مردم را چی فرز کردن.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خودشونا
وام 25 میلیونی برای مردن زودتر از موقع...
محمود
اینا ما رو چی فرض کردن!!!!
اما نه این تو بمیری دیگه از اون تو بمیریا نیست
ما دیگه ماشین بخر نیستیم
من خودم طلبه خرید ماشین صفر بودم با این شرایط عمرا نمیخرم
7 سال باید برای دولت کار کنی جون بکنی و هرچه در میاری بزاری کف دست دولت
ماشینی که 10 تومن نمی ارزه رو قیمتش رو رسوندن به 47 و 48 میلیون
پراید 40 تومن آب میخوره فکرش رو بکن ماشینی که مفت گرونه باید40 تومن بابتش پول هزینه کنی
با این شرایط خیلی احمقه کسی که بره سمت ماشین صفر
راهکار مبارزه با این سیاست ضد ملت:
تشدید تحریم کمپین خرید خودروی صفر ممنوع)
در صورت نیاز به خرید خودروی صفر خودروی وارداتی خرید کنیم
خودروهای کارکرد رو خرید و فرئش کنیم
امید که حرفمون به کرسی بشینه
ضمنا ضد انقلاب همونهایی هستن که خودروی بنجول امنیت صفر میسازن و میدن دست جوونای انقلابی مملکت و اونهارو به کام مرگ میکشن نه ملتی که خواهان احیای حداقل حقوق خود بعد 30 سال هستن
تحمل بسه باید خواسته ملت اجابت شه...
الفبا
Iran, Islamic Republic of
پاسخ گران فروشی نخریدن است
احمق شناس
Iran, Islamic Republic of
یک ماشین 6 میلیونی رو 21میلیون میدن بعد طرح مزخرفشون اینه که بعد از 7 سال 40 میلیون بگیرن ...خخخخخ
از خودشون احمق تر خودشونن
نخر
Iran, Islamic Republic of
مردم فقط کمپ نخریدن... بخدا جواب میده
اگه راست میگید کمپین نخریدن فقط در مورد خودرو نباشه ف در مورد میوه و خوردنی و همه چیز باشه
سعید
چه خبره 40 میلیون واسه فرغون؟!!!!! واقعا ایران برعکس شده هرچی ماشین قدیمی تر بگیری بهتره :))))))
Iran, Islamic Republic of
خیلی مسخره است در مورد شعور مردم ایران چی فکر میکنن
حاج ولي
فقط مي شه گفت متاسفيم براي خودمون چي بوديم چي شديم!!!!!!!!
علی
اقا کیفیت نداره نخرید من قبل کمپین خریدم چند جاش خراب شده نمایندگیها هم که خدایی میکنن واسه خودشون نمیرسن به ماشین . اوایل که پراید میزدن کیفیتش هزار برابر پراید الان بود . دیدن مردم هیچی نمیگن هی از کیفیت دزدیدن . چه قدر دیگه باید تو جاده ها مرگ و میر ببینیم .
امید
ایران کلا دو تا موتور داره ازش 100 مدل ماشین درست کردن خداااااااااااااااااا
مهسا
سلام ببخشید دوستان ولی یکی مثل من و همسرم که یه عمره میخوایم ماشین بخریم اما پولشو نداریم که بگیریمو تو حصرت یه ماشین هستیم که وقتی جایی گیر کردیم منت اینو اونو نکشیمو ماشین نگیریم این طرح عالیه حتی اگه به قول شما فرقون باشه من مخالف کمپینتونم مخصوصا واسه کسایی که مثل خودم درد بی ماشینی کشیدن
محمد
مردم نخرید تا خودرو به 60درصد قیمت فعلی برسه .همه این تلاشها برای جلو گیری از شکست خودروسازها در مقابل کمپین تحریم خودرو است . صبر کنید تا قیمت به سطح منطقی 60 درصد برسه.
معنی این طرح اینه که کمپین تا اینجا خوب جلو رفته .ما میتوانیم با هم قیمت خودرو را کاهش دهیم
مجانی گران است
واقعا نخرید خودروی باکیفیت امکانات روزوقیمت مناسب حق ایرانی.ماپراید مجانی پیکان مجانی ......نمی خوایم حمایت از صنعت داخلی باید باشه نه به قیمت به خطر افتادن جونمون..بانک مرکزی پیشنهاد.اگه شما وام ازدواج رو افزایش بدید بهتره تا باجون مردم به خاطر پرکردن جیب چن تا خودرو ساز که صنعت خودرو رو به گند کشیدن بازی کنید. اگه کره فرانسه بگن .... خوردیم دیگه پراید چهارصد وپنجم تولید نکنید بیخیال میشیدبابا پنجاه سالهرانسه چهارصدوپنج تولید نمیکنه جهان سومی هم حدی داره.
ابوافضل
هموطنان بانک یک وام 5میلیونی میخواد بده پدرمردما درمیارن نتیجه میگیریم ماها رو دارن سر کیسه میکنن هوشیارباشید نخرید
محمد
Iran, Islamic Republic of
عزیزان وسوسه نشوید و خرید نکنید, به خدا قسم این مافیای شرکت های اتومبیل سازی دلشان برای مردم و کارگر نمیسوزه .جواب گران فروش و آشغال فروش نخریدن است. ببینید چه جوری التماس میکنند .مردم ماشین ایرانی نخرید.یاعلی
تو رو خدا نخرید؛برای چی باید 16 درصد کارمزد بدیم؛به کشورهای دیگه همین خودروها با کمترین قیمتی که فکرشو نمیکنین فرستاده میشه اونوقت ازما هم میخوان 16 درصد کارمزد بگیرن هم ماشین های انباشته شده هاشونو رد کنن بره‏ نخرید‏ ‏
علی
همین خودروهای ایرانی رو که مفت به کشورهای دیگه میدن اونا بجای تاکسی هم ازش استفاده نمیکنن؛اونوقت چرا به ما باید با وام و 16 درصد کارمزد بدن؛همون قیمت واقعی خودرو رو بدید وام نمیخوایم‏ ایرونی های عزیز تورو خدا نخرید‏ ممنون
علیرضامیرعباسی
وام برای خریدخودرو میخوام متشکرازهمکاری شما
هیچکس
اگه مردم یکسال تحمل کنن و ماشین نخرن خودرو سازان چاره جز کاهش قیمت ورسیدن به قیمت واقعی ندارن. ولی همونایی که از وام خودرو بد میگن خودشون اولین نفر متقاضی همین وام ها میشوند
تازه ترین اخبار