۰
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱

قیمت طلا بالا کشید

اخبار بانک: قیمت طلا روز دوشنبه بعد از اینکه سرمایه گذاران پیش بینی کردند بانک فدرال اندکی بیشتر برای افزیش نرخ بهره در واکنش به اطلاعات اقتصادی ناامیدکننده منتظر خواهد ماند، افزایش قیمت داشت.
قیمت طلا بالا کشید
به گزارش «اخبار بانک» به نقل از وال استریت ژورنال، فعال ترین قرارداد فیوچرز تحویل ماه دسامبر ۵.۷۰ دلار یا ۰.۵ درصد افزایش قیمت داشت و به ۱۱۱۸.۴۰ دلار در هر اونس در کمکس نیویورک رسید.

در روزهای اخیر طلا توانست از کمترین سطوح خود در پنج سال گذشته بهبود یابد و پیش بینی می شود مقامات فدرال در افزایش نرخ بهره در نتیجه ناامیدکننده بودن اطلاعات اقتصادی و نگرانی از رشد اقتصادی چین باز هم صبور باشند. بانک مرکزی آمریکا سه جلسه دیگر در سال ۲۰۱۵ برای بحث پیرامون سیاست پولی دارد که جلسه آینده در ماه سپتامبر خواهد بود. طلا که به دارندگان خود بهره نمی پردازد باید در زمان افزایش نرخ بهره با دارایی های پر بازدهی مثل اوراق رقابت کند.

طلا در حالی افزایش قیمت اخیر را تجربه می کند که دلار نیز در جایگاه محکمی قرار دارد و در برابر یورو و ین افزایش داشته است. این در حالی است که بطور معمول رابطه این دو معکوس است زیرا این فلز برای سرمایه گذاران ارزهای ضعیف تر گران تر می شود.

همچنین در نتیجه انتشار خبر افزایش نزدیک ۱۹ تنی هولدینگ طلای بانک مرکزی چین در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن، روند صعودی در بازار طلا پدیدار شد. تمامی بانک های مرکزی طلا را بعنوان بخشی از ذخایر ارزی خود دارند و آمریکا و آلمان درصدر این گروه قرار دارند.
https://akhbarbank.com/vdcgut9w.ak93u4prra.html
تازه ترین اخبار