بین الملل/

قیمت جهانی طلا به 800 دلار در هر اونس سقوط می کند

1 مرداد 1394 ساعت 9:43

اخبار بانک: این هفته طلا ضربه بزرگی خورد. این بدتر هم خواهد شد. به گفته مورگان استنلی در بدترین سناریو طلا به 800 دلار در هر اونس تنزل خواهد یافت.


به گزارش «اخبار بانک» به نقل از بلومبرگ، برای تنزل قیمت اونس طلا تا ۸۰۰ دلار سیاست گذاران آمریکا باید شروع به افزایش نرخ بهره کنند، بازار بورس چین یکبار دیگر افت داشته باشد و بانک های مرکزی شروع به فروش ذخایر طلا کنند.

به گزارش این بانک طلا به احتمال بیشتری با سطح قیمت ۱۰۵۰ دلار در هر اونس مبادله خواهد شد. روز پنجشنبه این فلز با سطح قیمت ۱۰۹۸ دلار در هر اونس به فروش می رسد.

با توجه به اینکه بانک فدرال برای افزایش هزینه استقراض آماده شده و دلار در سیر صعودی قرار گرفته، طلا از چشم سرمایه گذاران افتاده است. گلدمن ساکس رسیدن طلا به قیمت ۱۰۰۰ دلار در هر اونس و استاندارد چارترد هم در همین زمینه یک سیر نزولی را پیش بینی می کنند.

هر اونس طلای تحویل فوری روز دوشنبه به ۱۰۸۶.۱۸ دلار سقوط داشت که کمترین رقم از ماه مارس سال ۲۰۱۰ به شمار می رود و آخرین بار در سال ۲۰۰۸ کمتر از ۸۰۰ دلار مبادله شد. پیش بینی قیمت طلا برای سال ۲۰۱۵ از سوی مورگان استنلی رقم ۱۱۹۰ دلار در هر اونس است.


کد مطلب: 35715

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/35715/قیمت-جهانی-طلا-800-دلار-اونس-سقوط-می-کند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com