اختصاصی/ یک گام دیگر برای اخذ مجوز نهایی برداشته شد

موسسه اعتباری " نور " در اداره ثبت شرکت ها، ثبت و تاسیس شد

31 ارديبهشت 1394 ساعت 16:07

اخبار بانک: موسسه اعتباری نور (سهامی عام ) بالاخره در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری، در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران، ثبت و رسما تاسیس شد.


به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، موسسه اعتباری نور (سهامی عام) سال گذشته توانسته بود مجمع عمومی خود را برگزار کند و حتی مدیر عامل خود را نیز انتخاب کند.

این موسسه زودتر از سایر موسسات در حال اخذ مجوز توانسته بود در سال 92 اقدام به پذیره نویسی کند.تعداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم موسسه اعتباری نور (سهامی عام در شرف تأسیس) از طریق فرابورس ایران به فروش رسید.

سرمایه اولیه این شرکت براساس مجوز بانک مرکزی، ۳.۰۰۰ میلیارد ریال منقسم به ۳.۰۰۰ میلیون سهم عادی یک هزار ریالی است که ۵۰ درصد آن توسط موسسان و ۵۰ درصد باقیمانده آن هم در پذیره نویسی عمومی تأمین شده است.

اسفند ماه سال ۹۲ با اتمام پذيره نويسي سهام اين موسسه اعتباري،راه براي صدور مجوز نهايي و رسمي اين موسسه از سوي بانك مركزي تسهيل شده است.

موسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس کارسازان آینده، ریحانه گستر مشیز و پیشگامان (از استان يزد) با عنوان موسسه اعتباری نور به فعالیت در بازار پولی و مالی ادامه می دهند.

به گزارش اخبار بانک، پس از تصویب اساسنامه این موسسه در شورای پول و اعتبار و برگزاری مجمع عمومی، تنها کار نهایی برای رسیدن به مجوز رسمی از بانک مرکزی، ثبت این موسسه در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران بود که در روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال 94 ( با شناسه ملی به شماره 14004932504 و شماره ثبت 472532)  این اتفاق رخ داده است.

با انجام ثبت، این موسسه بصورت رسمی شکل حقوقی به خود گرفته و گام نهایی برداشته شده است و تنها باید منتظر صدور مجوز رسمی از بانک مرکزی با امضای رئیس کل بانک مرکزی باشد.

گفتنی است پس از این موسسه،موسسه آرمان نیز در حال پشت سر گذاشتن امور مربوط به پولشویی و برگزاری مجمع و تصویب اساسنامه است.

چند روز پیش نیز تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی از صدور مجوز موسسه آرمان و مهر اقتصاد خبر داده بود.


کد مطلب: 33870

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/33870/موسسه-اعتباری-نور-اداره-ثبت-شرکت-تاسیس

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com