۰
۲
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به رویکرد بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود، گفت: بانک مرکزی نرخ سود را به صورت یک مرحله‌ای کاهش نمی‌دهد.

غلامحسین تقی نتاج در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی، اظهارداشت: آنگونه که اعلام شده نرخ سود بانکی به صورت مرحله‌ای کاهش خواهد یافت.

وی افزود: نرخ سود سپرده‌ و متعاقبا سود تسهیلات متناسب با کاهش نرخ تورم، تعدیل خواهد شد، البته جزئیات کامل طرح بانک مرکزی در این زمینه به طور مشخص تشریح نشده است.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه به نظر می‌رسد بانک مرکزی نرخ سود را به صورت تدریجی کاهش می‌دهد، گفت: اینکه برخی تصور کنند یک‌دفعه کاهش شدیدی در نرخ سود بانکی خواهیم داشت، اینگونه نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در هر مرحله یک و حداکثر دو درصد نرخ سود کاهش می‌یابد تا شوکی به بانک، سپرده‌گذاران و گیرندگان تسهیلات وارد شود زیرا تقریبا همه بخش‌ها به نظام بانکی مرتبط هستند و این تنها از منظر تسهیلات گیرنده نیست بلکه سپرده‌گذار هم از نرخ سود منتفع می‌شود.

نتاج ادامه داد: یک رابطه دو سویه هزینه‌ای و درآمدی در بانک حاکم است و این رابطه تاثیر مستقیم بر مدیریت بازارها داشته و تنظیم این ارتباط در ثبات اقتصادی تاثیرگذار است؛ بنابراین کاهش یکباره نرخ سود بر هیجانات بازار تاثیر می‌گذارد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در پاسخ به این سوال که در این حالت نرخ سود در یک سال دو یا سه بار ممکن است نرخ سود کاهش یابد، گفت: اگر هماهنگی بین بازارها وجود داشته باشد و نرخ تورم همین روند را داشته باشد، امکان دارد در یک سال دو یا سه بار هم نرخ سود تعدیل شود.
https://akhbarbank.com/vdchkqnx.23niidftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
مهدي
در اين حالت كسايي كه وام كلان ميگيرن از بانك ها سود خواهند كرد و كسايي كه در بانك ها سپرده گذاري كرده اند متضرر خواهند شد . كم كردن سود بانك در تورم بالا نتيجه اي جز فرار سپرده ها به بازارهاي سود ده را نخواهد داشت . كسي حاضر نيست سرمايه خود را در بازاري كه سود ١٠ درصد در تورم ٤٠ درصد است سرمايه گذاري كند . متاسفانه آمار تورم اشتباه است . اشتباه
احمد
حتی یک درصد هم سود سپرده کم بشه من تمام پولم را از بانک خارج میکنم و دلار میخرم، احمق نیستم پولم را بزارم تو بانک اقایون با پول من تسهیلات بگیرن و به ریشم بخندن و

ارزش سرمایه من سال به سال کمتر بشه
تازه ترین اخبار