۰
۲۰
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
اختصاصی/ ادامه داستان نرخ سود در سال 94

افتتاح سپرده کوتاه مدت در بانک مسکن به بالاترین نرخ+عکس

اخبار بانک: سپرده کوتاه مدت در بانک مسکن به بالاترین نرخ سود افتتاح می شود.
افتتاح سپرده کوتاه مدت در بانک مسکن به بالاترین نرخ+عکس
به گزارش خبرنگار ««اخبار بانک»»، یکی از شعبات بانک مسکن برگه ای در معرض دید مشتریان خود نصب کرده است که خبر از بالاترین نرخ سود کوتاه مدت حکایت دارد.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید بر اساس برگه فوق که در کنار دیگر خدمات ارائه شده در بانک مسکن نصب شده است سود سپرده کوتاه مدت در این بانک به بالاترین نرخ پرداخت می شود.





این در حالی است که بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بارها در اطلاعیه و بخشنامه های خود عنوان کرده است همه بانک ها و موسسات باید نرخ سود یکسانی را پرداخت کنند.

آخرین بخشنامه بانک مرکزی درباره نرخ سود سپرده ها مربوط به اواخر آذر ماه سال گذشته بود که نرخ سود سپرده های کوتاه مدت روزشمار ۱۰ درصد تعیین شده بود.

حال چگونه این شعبه از بانک مسکن ادعا می کند که بالاترین نرخ سود سپرده کوتاه مدت را پرداخت می کند جای سوال دارد.

البته ممکن است اساسا چنین سپرده ای که بالاترین نرخ سود در بین بانک ها و موسسات مالی و اعتباری را دارا باشد در این بانک وجود نداشته باشد اما نصب چنین برگه ای حکایت از فریب مشتریان و سکوت ناظران بانک مرکزی را دارد.

این شعبه در یکی از بهترین و پر تردد ترین نقاط یکی از شهر‌های شرقی کشور قرار گرفته است.

مدیران بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود را به گونه ای به شعبات خود ابلاغ می کنند که این نرخ در همه شعبات یکسان می باشد و اینگونه نیست که نرخ سود یکی از شعبات در یک شهرستان ها با نسبت سود در تهران فرق داشته باشد.

پایگاه خبری تحلیلی اخبار بانک آماده درج نظرات مسئولان و مدیران بانک مسکن می باشد.
https://akhbarbank.com/vdcb0abf.rhb5zpiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
این جور کارها فریب مردم و توهین به شعور مردم است
متاسفم برای بانک مسکن
Iran, Islamic Republic of
شاید منظورش همون 10 درصده
لطفا ادرس این بانک رو اعلام کنید .
م.ع
وقتی وام مسکن ۵۰ میلیونی می ده همین بانک مسکن ۱۲۸ میلیون پس میگیره با سه میلیون هزینه اوراق که میشه ۲۶۲درصد !
بهرام
Romania
بنده مبهوت علم ریاضیات شما شدم
پس اگر پولی در عرض 12 سال از اون مبلغ به اون یکی تدیل بشه میشه فلان درصد
من همچنان مبهوتم
محمد
بانک مرکزی فقط سود موسسات را میبیند و چشم دیدن اینکه مردم بهموسسات اعتماد کنند را ندارد آقایون البته حق دارند باید بانکهاشون پولهای مردم را اینگونه و با فریب جذب کنند تا خاوریها بتوانند راحت مال مردم را به جیب بزنند و ....
رضا موسوی
باسلام.بانک مرکزی فقط زورش به موسسات بیچاره میرسه.اگه راست میگن دراین مورد اظهار نظر کنن
رعنا
هنوز ننوشته چن درصد .. بدبخت سوژه شده
دنبال حرف در آوردنید و ضایع کردن
Iran, Islamic Republic of
حقیقت داره، حساب ممتاز بانک مسکن حسابیه که علاوه بر 11 درصد سود روزشمار به ازای هر یک میلیون تومن میانگین ششماهه حساب یک برگه اوراق حق تقدم مسکن بهتون تعلق میگیره که اگه بفروشید جمعا 27 تا 29 درصد سود گرفتین.
واقعا خبرنگاران شما فقط به دنبال بزرگ كردن مسايل هستيد . دوست عزيز در برخي موسسات معلوم الحال كه همه ي شما مي دانيد و سود تا 30درصد به خودشما مي دهند ان وقت دنبال ... واقعا متاسفم حيف صد حيف
بانک مسکن به چشم داره دیده میشه اونوقت بزرگ کردن چیه؟؟؟؟؟؟؟
جیقیلی
Iran, Islamic Republic of
حکایت داروغه و پاسبون قدیمه یکی قانون وضع می گرد اون یکی به اجراش نظارت می گرد البته یکم پول هم از مردم میگرفت
در سال جدید حتما بانک مرکزی باید یاور چند تا از مسولین بانکی که رعایت مقررات سود را نکنند سریعا استاد ورسانه ای نماید تا درس عبرتی برای سایر مقامات ربوی نژاد ویا پور ربا شود
ح
بانگ مرکزی یا مردم را راساده لوح فرض کرده یا خودشو به کوچه علی چپ می زنه الان بانگها درقبال وامی که به مردم می دهند چقدر بهره می گیرند واگر راست می گویند تخلفات را به مردم بگویند
اردشیر نعمت پژوه
Iran, Islamic Republic of
مسئله ۲ مورد است :۱- وقتی دستوری سود سپرده ها کم می شود چون بنفع بانک هاست اکثرا رعایت می کنند اما وقتی دستوری سود تسهیلات کم می شود اکثرا رعایت نمی کنند و به تجربه ثابت شده نمی توان بانک ها را اجبار به رعایت کرد . ۲- هدف از کاهش سود بانکی ایجاد رونق در اقتصاد است اما الزام بانک ها به دادن وام به فعالیت های معین اولٱ مشکل و هزینه بر است و به تعداد بسیاری بازرس نیاز است ثانیٱ باعث می شود در نظام بانکداری رقابت از بین برود .
اردشیر نعمت پژوه
Iran, Islamic Republic of
هدف از بانک : جمع آوری سپردهای کوچک مردم و وام دادن به سرمایه گذارانی که می خواهند کارهای بزرگ یا با مقیاس بالا که سود آوری بسیاری دارد بمنظور ایجاد رونق و پیشرفت کشور. بنابر این دو پیشنهاد مطرح میشود : ۱- دولت سود بانک ها بر سپردها را دستوری کم نکند زیرا در مکانیزم فوق اختلال ایجاد می کند و بعدا می گوید آمدیم ابرویش را درست کنیم زدیم چشمش را کور کردیم . بلکه با پرداخت بدهی خود به بانک ها وروشهای دیگر مشکل بانک هارا حل کند . ۲-بانک ها مراقبت نمایند وام ها به پروژهایی داده شود که خیلی سود آورند و باعث رشد اقتصادی می شوند و دولت به این امر نظارت کند .
ali
بانک مسکن دروغ زیاد میگه، نمونه بارزش سود22٪ سپرده بالای ۱۰میلیون بود ک چند ماه بعدشد ۱۹٪ !!! عجباااااا
بهرام
Romania
با سلام
چرا فکر می کنید بانک مسکن دروغ گفته شاید سما بد متوجه شدی
حسابی که شما ازش صحبت می کنید حساب روز شمار هستش
اسمش روشه روز + شمار
یعنی ممکنه درصدش از یه روز به روز دیگه فرق کنه
سود سپرده مدت دار مثلا یکساله ثابته و تغییر نمی کنه حتی اگه شما امروز حساب یکساله باز کنید و از فردا سود حسابهای یکساله کاهش پیدا کنه شما چون با نرخ قبلی قرارداد بستی پس یکسال با همان نرخ سود خواهی گرفت ولی حسابهای روز شمار مثل کارگر روز مزده
هر روز ممکنه به نرخ جدیدی باشه
SALY
سلام...
من 17 سالمه و میخام یه سپرده بازکنم با میزان پول اولیه 1000000تومان میخام بعد 4یا5 سال افزایش خوبی پیدا کنه...
راهنماییم کنین کدوم بانک بهتره؟؟
یا با این پول برم طلا، دلار و ... بگیرم بهتره؟؟؟
لیلا
طلا ممکنه سود نداشته باشه واسه دراز ندت خوبه، تو بانکبا سود بالا مثلا حساب اوراق مسکن خ خوبه،منسکه گرفتم سپد که نداشت هیییییچ ضرر هم کردم
تازه ترین اخبار