معاون نظارتی بانک مرکزی:

موسسه میزان در بانک صادرات ادغام شد

27 اسفند 1393 ساعت 11:27

اخبار بانك: تهرانفر گفت: موسسه میزان با بانک صادرات ادغام شد و حسابرسی های این موسسه در حال انجام است.


به گزارش «اخبار بانك»، حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت موسسه میزان اظهار داشت: با توجه به اینکه موسسه میزان با مشکلاتی مواجه شده بود و سپرده گذاران این موسسه از وضعیت سپرده های خود نگران بودند، جلسه ای در استان خراسان با حضور استانداران خراسان شمالی و رضوی و جنوبی در خصوص تعیین تکلیف میزان تشکیل شد.

وی افزود: پس از بررسی های صورت گرفته به دلیل اینکه این موسسه نتوانست به تعهدات خود عمل کنند و برای رفع نگرانی سپرده گذاران مقرر شد، این موسسه با بانک بزرگ ادغام شود.

تهرانفر در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل موسسه میزان با بانک صادرات ادغام شد و حسابرسی های این موسسه در حال انجام است تا با روشی خاص، یا ملبغ سپرده گذاران پس داده شود و یا اگر مایل به سپرده گذاری در بانک صادرات هستند به حساب های آن ها رسیدگی و جز سپرده گذاران بانک صادرات محسوب شوند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این اقدامات، دادگاهی برای رسیدگی و نظارت بر تعیین تکلیف این موسسه مشخص شده است و می توان این اطمینان را به سپرده گذاران موسسه میزان داد که هیچگونه مشکلی نخواهند داشت.

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نيز در اين باره گفت: پیرو جلساتی که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم قول های مساعدی برای برطرف کردن مشکل سپرده گذاران میزان داشتیم که در همین راستا مقرر شد این موسسه با بانک صادرات ادغام شود. 

نماینده مردم شیروان اطهار کرد: این ادغام در سال جدید انجام می شود و سپرده گذاران می توانند تمام مطالبات خود از موسسه میزان را از بانک صادرات دریافت کنند. 

عزیزی گفت: براساس تصمیم بانک مرکزی، دارایی های موسسه مالی و اعتبار میزان خراسان در اختیار بانک صادرات قرار می گیرد و با توجه به دارایی های این موسسه مشکلی در خصوص پرداخت مطالبات مردم وجود نخواهد داشت.


کد مطلب: 32310

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/32310/موسسه-میزان-بانک-صادرات-ادغام

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com