۰
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵

طلا در بازار جهانی ثابت ماند

اخبار بانك: طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای نتیجه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به پایین‌ترین قیمت سه ماه گذشته باقی ماند.
طلا در بازار جهانی ثابت ماند
به گزارش «اخبار بانك» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور ۱۱۵۴ دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل تغییر چندانی نداشت و ۱۱۵۲ دلار معامله شد.

این فلز گرانبها چهارشنبه گذشته به ۱۱۴۷ دلار سقوط کرده بود که کمترین قیمت از اول دسامبر بود. طلا تا اواسط معاملات دوشنبه تا ۱۱۶۳ دلار صعود کرده بود اما قیمت این فلز زرد با متمرکز شدن سرمایه گذاران به نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که از روز سه شنبه آغاز می‌شود، پایین آمد. بعضی از معامله گران طلا نگرانند بانک مرکزی آمریکا با در نظر گرفتن آمار اقتصادی قوی اخیر، در رویکرد صبورانه خود برای افزایش نرخ‌های بهره تجدیدنظر کند.

دلار هفته گذشته به بالاترین سطح در یک دهه گذشته صعود کرد و روند فروش ذخایر صندوق‌های سرمایه گذاری طلا به سریع‌ترین روند در بیش از چهار ماه گذشته رسید.

انتظارات نسبت به تصویب افزایش نرخ‌های بهره تا ژوئن، از ارزش دلار پشتیبانی کرده است با اینهمه شاخص دلار بلومبرگ روز دوشنبه کاهش یافت.

افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد و از این رو به جذابیت آن به عنوان سرمایه گذاری مطمئن لطمه می‌زند و در مقابل، ارزش دلار پشتیبانی می‌شود.

تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند معتقدند با کاهش اخیر قیمت ممکن است تقاضای فیزیکی برای طلا تقویت شود اما این تقاضا برای جبران تاثیر قوی‌تر شدن دلار آمریکا و پشتیبانی از طلا کافی نخواهد بود. این تحلیلگران پیش بینی کرده اند قیمت طلا در سه ماه آینده ممکن است به ۱۱۰۰ دلار در هر اونس سقوط کند.

طلا در ژانویه تحت تاثیر کندی اقتصادهای جهان که تردیدها را نسبت به احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا برانگیخت، هشت درصد رشد و به رکورد بالای ۱۳۰۰ دلار صعود کرده بود اما این فلز گرانبها تحت تاثیر صعود بازارهای سهام آمریکا و کاهش نگرانی‌ها نسبت به بحران بدهی یونان، در فوریه ۵.۲ درصد نزول کرد. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند طلا امسال برای سومین سال متوالی کاهش خواهد یافت.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر،‌هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۱۰۵ دلار رسید. هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۵.۵۷۲ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش، ۷۷۸ دلار بود.
https://akhbarbank.com/vdcfy0dm.w6d0cagiiw.html
تازه ترین اخبار