موسسه اعتباری میزان در بانک دیگر ادغام می‌شود؟

تراز مالی موسسه میزان اطمینان بخش است

17 اسفند 1393 ساعت 11:20

اخبار بانك: مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، تراز مالی موسسه اعتباری میزان را مثبت توصیف کرد.


به گزارش «اخبار بانك»، علی رسولیان که در جمع تعدادی از مشتریان این موسسه در مسجد امام علی (ع) مشهد سخن می گفت، ضمن بیان این مطلب گفت: بررسی این تراز توسط نهادهای مالی خبره نشان می دهد که سپرده های مردم در موسسه میزان حیف و میل نشده و این وجوه در قالب تسهیلات در اختیار خود مردم قرار گرفته است. 

وی افزود: همچنین بررسی لیست اموال و املاک این موسسه نشان می دهد که میزان برای پرداخت مطالبات مردم هیچ مشکلی ندارد اما باید به این موسسه فرصت دهیم تا نقدینگی مورد نیاز را تامین کند. 

وی با بیان این که متولی اصلی موسسات و بانک ها، بانک مرکزی است افزود: اگر استانداری به این موضوع ورود پیدا کرده است تنها به دلیل دفاع از حقوق سپرده گذاران است. 

رسولیان ادامه داد: کار موسسات و بانک ها این است که نقدینگی مردمی را جمع آوری و آن را در اختیار کارآفرینان و فعالان اقتصادی وبازرگانی قرار می دهند و بخش دیگری از آن را به خود مردم تسهیلات می دهند. بنابراین هیچ بانک یا موسسه ای نمی تواند کل وجوه سرمایه گذاری شده مردم را در یک بازه زمانی کوتاه به سپرده گذاران برگشت دهد. 

وی با بیان اینکه موسسه میزان موظف به پرداخت همه حقوق مشتریان به ویژه سپرده گذاران است، گفت: ما در چند روز گذشته اموال، سرمایه ها و دارایی های موسسه را مورد ارزیابی قرار داده ایم و در این زمینه موسسه میزان قادر به پاسخگویی به مشتریان خود است و جای نگرانی وجود ندارد. 

وی تصریح کرد: املاک و سرمایه های میزان مازاد بر مطالبات مردم است و تلاش می کنیم تا این سرمایه ها در مسیر سپرده گذاران هزینه شود. 

وی گفت: چنانچه لازم باشد با فروش املاک موسسه تحت نظر استانداری و دستگاه قضایی به مطالبات مشتریان میزان به طور کامل پاسخ داده خواهد شد ومردم نگران نباشند . 

مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان همچنین با اشاره به فشار تامین نقدینگی بانک ها در روزهای نزدیک به عید نوروز تصریح کرد: ما از بانک ها خواسته ایم به این موضوع ورود پیدا کنند اما همه بانک ها با مسائل ناشی از تامین مالی شب عید مواجه هستند. 

موسسه اعتباری میزان در بانک دیگر ادغام می‌شود؟

ايسنا هم گزارش داد؛ معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد هم گفت: موسسه اعتباری میزان طی انعقاد یک تفاهم‌نامه با بانکی دیگر ادغام می‌شود. 

عبدالله ارجاعی از امضای یک تفاهم‌نامه مبنی بر ادغام موسسه اعتباری میزان با یکی از بانک‌های استان که به زودی اعلام می‌شود، خبر داد و گفت: این راهکار نیاز به تایید بانک مرکزی دارد که با پیگیری‌های ما عملی خواهد شد. این تفاهم نامه با حضور مدیرعامل موسسه میزان و به همراه امضاء معاون استاندار، معاون سیاسی امنیتی فرماندار و چند نفر به نمایندگی از سپرده گذاران منعقد شده است. از بندهای این تفاهم‌نامه این است که باید یک حساب متمرکز افتتاح شود تا وجوهی که از تسهیلات اعطا شده به این موسسه برمی‌گردد و رقم قابل توجهی است، به این حساب، واریز و به کسانی که در اولویت هستند و سپس سایرین پرداخت شود.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد بازپرداخت پلکانی با اعتراض برخی و گمان تبعیض همراه بوده است اما اولویت پرداخت سپرده‌ها باید با کسانی باشند که در حال حاضر احتیاجات فوری دارند. اگر فرمانداری احساس کند ذره‌ای این امکان وجود دارد که موسسه سپرده مردم را پرداخت نکند از راه‌های دیگری وارد عمل خواهد شد.

ارجاعی تصریح کرد: فهرست تمامی اموال موسسه میزان دریافت شده و چنانچه روال پرداخت مطالبات مردم با سرعت انجام نشود مقامات قضایی به این قضیه ورود پیدا خواهند کرد، اما هدف ما این است که قبل از این قضایا مشکلات مردم حل شود.

معاون فرماندار مشهد همچنین به سپرده قانونی ۱۰ درصدی این موسسه نزد بانک مرکزی، اشاره و اظهار کرد: تاکنون وجوه قابل توجهی از این سپرده آزاد شده و بقیه این سپرده نیز با پیگیری‌های انجام شده آزاد خواهد شد. مبلغ آزاد شده از این سپرده به حساب مشترک، واریز و به تدریج و با رعایت اولویت‌بندی به سپرده‌گذاران پرداخت خواهد شد. 

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری مشهد با اشاره به ضرورت پاسخگویی به نیاز مالی مشتریان موسسه میزان گفت: ما صورتجلسه ای را به امضاء مسئولان میزان، استانداری و فرمانداری رسانیده ایم که بر اساس آن مشکلات مشتریان این موسسه که نیاز فوری به وجوه خود دارند مرتفع خواهد شد . 

وی با بیان اینکه مشکلات موسسه میزان بایستی در چارچوب اقتصادی حل و فصل شود ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده نخواهیم گذاشت ریالی از حقوق سپرده گذاران این موسسه ضایع شود. 

وی گفت: آزاد سازی سپرده موسسه میزان نزد بانک مرکزی و در صورت لزوم ، فروش بخشی از املاک برای تامین نیاز مشتریان موسسه تحت نظر دستگاه قضایی و استانداری، بخشی از این تصمیمات است. 

وی گفت: در این راستا همچنین حساب متمرکزی در یکی از بانک های دولتی افتتاح و کلیه معوقات و مطالبات موسسه میزان از مشتریان خود به این حساب واریز و با نظارت، وجوه فوری مورد نیاز مردم از این ناحیه پرداخت خواهد شد . 

در ادامه این جلسه غفور حلمی رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری میزان خبر از تامین نقدینگی بخشی از نیاز سپرده گذاران داد و گفت: متاسفانه بانک ها به دلیل مسائل پایان سال همکاری مناسبی ندارند. 

وی افزود: تلاش می کنیم تا با هماهنگی با بانک مرکزی و استانداری خراسان رضوی، کل نیاز مالی سپرده گذاران را تامین کنیم اما این امر نیاز به آرامش و زمان مناسب دارد. 

وی با اشاره به توطئه تعدادی از عناصر فرصت طلب در ادامه تاکید کرد: این معضل را دیگران برای میزان درست کرده اند و از این بابت من از همه عذرخواهی می کنم اما این قول را می دهم که مشکل را با استعانت از پروردگار حل می کنم. 

وی با بیان اینکه میزان در هیچ سالی زیان ده نبوده است گفت: موسسه میزان با چهار هزار سهام دار در ۱۴ سال گذشته همواره با مشتریان خود با احترام برخورد کرده و ضمن رعایت حقوق آنان، موازین قانونی را رعایت کرده و می کند. 

وی ادامه داد: ما در این سال ها به بسیاری تسهیلات داده ایم اما وثایق محکمی داریم و جای نگرانی در وصول مطالباتشان وجود ندارد. 

غفور حلمی گفت : مؤسسه اعتباری میزان طی ۱۴ سال گذشته هیچگاه زیان ده نبوده بلکه به سهامداران خود هرساله سود پرداخت می کند و تمام اموال و دارایی خود را از طریق سود سالانه خریداری کرده است ضمن آنکه بر اساس آخرین کارشناسی که کارشناسان بانک مرکزی ۴۰ روز پیش داشته اند عملکرد مؤسسه را مثبت ارزیابی کرده اند . 

وی گفت : تراز مالی مؤسسه اعتباری میزان در سال ۹۲ مثبت بوده و با اقدامات و برنامه های که در دست انجام دارد سال آینده با قوت و گستره بیشری در حوزه نظام پولی و بانکی کشور به فعالیت ادامه می دهد.


کد مطلب: 31959

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/31959/تراز-مالی-موسسه-میزان-اطمینان-بخش

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com