برگزاری نخستین گردهمایی اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد موسسه نور

اسکندری زاده مدیر عامل موسسه اعتباری " نور " شد

6 اسفند 1393 ساعت 17:03

اخبار بانک: نخستین گردهمایی اعضای هیئت مدیره، معاونان و سرپرستان مناطق موسسه‌ی اعتباری نور در تهران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، این مراسم که با حضور ۴۶ تن از مدیران و معاونان و سرپرستان مناطق برگزار شده بود با اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید، در بهمن ماه سال جاری، آغاز شد.

در ابتدای مراسم بهمن فتحعلی عضو هیئت مدیره ضمن خیرمقدم و ارائه‌ی توضیحاتی پیرامون این گردهمایی از مراحل کار برای اخذ مجوز و طراحی موسسه " نور" سخن گفت.

در ادامه، محمدحسین اسکندی‌زاده، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره موسسه نور، ضمن تشکر از همکاران، از پیوستن به جمع باشگاه پولی کشور سخن گفت و به توضیح مراحل ادغام این سه موسسه پرداخت.

وی در ادامه عنوان کرد که هدف ما از روز نخست خدمتگزاری در قالب یک بانک اجتماعی بوده‌است؛ یعنی انجام کار پولی و اقتصادی در بستر اجتماعی و ارزشی.

او کنترل و شناسایی و جدی گرفتن پولشویی، نظم، انضباط، خوش نام بودن و قرار دادن منابع برای توسعه‌ی اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف برشمرد.

اسکندری‌زاده در ادامه‌ی سخنان خود از ایجاد حدود ۲۵۰۰ شغل مستقیم و بالغ بر ۴۰۰۰۰ شغل غیرمستقیم طی سالیان فعالیت و کارآفرینی در موسسه‌ سخن گفت و اصل کنونی را نیز بر حفظ نیروها در سه موسسه و استفاده از ظرفیت‌های تمامی نیروها عنوان کرد.

وی ارتقا و پیشرفت نیروهای فعلی را از دیگر اهداف این موسسه برشمرد و عنوان کرد ما آماده‌ایم که خدمت کنیم نه ثروت اندوزی.

مدیر عامل موسسه اعتباری نور ضمن اشاره به این موضوع که بهترین تجمیع را ما داشته‌ایم (یعنی کارسازان آینده، پیشگامان کویر یزد و ریحانه گستر مشیز) خاطر نشان کرد: هر سه موسسه بنا دارند کار خیر انجام دهند کمااینکه به دیگران هم توصیه کرده‌ایم در کنار کار بانکداری کار خیر هم انجام دهند.

وی رفاه همکاران را از مهم‌ترین موضوعات برشمرد و تصریح کرد: نباید تنگ نظری داشت و باید سعی کرد تا همکاران ضمن داشتن رفاه به آینده‌ای خوب فکر کنند و دنبال کار دوم نباشند.

او همچنین به موضوع مسکن همکاران اشاره کرد و حل معضل مسکن آن‌ها را در کنار بحث تحصیل فرزندانشان از مهم‌ترین اهداف خواند.

اسکندری‌زاده با بیان این موضوع که موسسه‌ی نور باید یک سر و گردن از سایر بانک‌ها بالاتر باشد از برنامه‌ریزی درست برای نیل به این اهداف سخن گفت.

وی بهترین راه را تنظیم برنامه های کوتاه مدت و میان مدت دانست تا موسسه بتواند با سرعت مطلوب به اهداف خود نائل شود. یکسان‌سازی و طراحی یکسان شعبات موسسه، بازسازی و نوسازی ۴۷۷ شعبه‌ در سراسر کشور، یکسان‌سازی لباس همکاران و انجام بازرسی فعال و دقیق با کمک و همکاری دوستان از جمله برنامه‌هایی بودند که مدیرعامل موسسه‌ی نور در خلال صحبت‌های خود به آن‌ها اشاره کرد.

در ادامه‌ی این گردهمایی محمد نبی رضایی، عضو هیئت موسسان نور این جلسه را جلسه‌ی آشنایی با چهره‌های موسسه‌ی نور دانست و عنوان داشت که ما باید دارای نگرانی های مشترک باشیم و چهره‌ی هماهنگ شده‌ی سازمان باید شکل بگیرد. دیگر همه‌ی ما نور هستیم و اسامی سابق حذف شده‌است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر ما توانستیم اشک یتیمی را پاک کنیم و لبخندی بر لب او بنشانیم، دینی هستیم و اگر آبروی کسی را خریدیم امروز آبرو داریم.

نبی رضایی ضمن اشاره به این موضوع که همه‌ی دوستانی که اینجا هستند در خط مقدم جبهه‌ها بوده‌اند گفت که حالا هم باید حافظ آبروی جمهوری اسلامی باشیم و همگی یک‌صدا و به فرماندهی جناب اسکندری‌زاده برای نیل به اهداف در این مسیر حرکت کنیم.

وی توجه به کارمندان در تمام سطوح، همدلی، اخلاقی بودن، رشد و توسعه‌ی ۲۰۰ درصدی منابع تا سال آینده، ترویج سخت‌کوشی، توسعه‌ی ثروت در جامعه و آبرومندی جمهوری اسلامی با ایجاد فرصت‌های شغلی را از مهم‌ترین اهداف موسسه‌ی اعتباری نور خواند.

در ادامه‌ی این گردهمایی نوبت به صحبت‌های محمدرضا رهبر، علی یوسفی، رضایی نژاد، سید جواد روشن و ابوالقاسم شهراسبی رسید.

در این مراسم دکتر رهبر توجه به اخلاق حرفه‌ای و مدیریت منابع انسانی و آموزش و پرورش نیروی انسانی را از مهم‌ترین اهداف موسسه خواند و عنوان داشت که باید به گونه‌ای عمل شود که پرسنل با میل و رغبت و انگیزه‌ی لازم کار کنند.

وی با اشاره به این موضوع که مجموع سپرده‌های موسسه‌ی نور خوب است بیان داشت: باید با دنبال کردن برنامه‌های دنیا و استفاده از محصولات جدید آن‌ها سعی داشته باشیم که از قافله عقب نمانیم. تفویض اختیار به مدیران، ارزیابی و ارزشیابی پرسنل، نظارت صحیح، آموزش بازرسانی که نقش مشاور داشته باشند و مکانیزه کردن عملیات بانک‌ها از جمله برنامه‌هایی بودند که رهبر طی صحبت‌های خود بدان‌ها اشاره داشت.

سپس یوسفی، نماینده‌ی سهامداران اظهار داشت:در بین مدیران این سه موسسه رفاقت، همدلی و همپوشانی وجود دارد و نگاه آن‌ها به مسئله‌ی خدمت‌رسانی به مردم یکسان است.

وی در ادامه از تخصیص ۶۵ درصد از منابع به بخش صنعت، ۱۵ درصد به خدمات و بازرگانی و ۲۰ درصد به تعاون کشور سخن گفت.

پس از او نوبت به رضایی‌نژاد رسید. او در صحبت‌های خود به موضوع core banking پرداخت و خاطرنشان کرد: الگوی این شیوه از بانکداری کشور فرانسه است.

وی گفت: باید برای جذب منابع بانکی در تهران برنامه داشته باشیم و در بازار بین‌المللی باید R&D را فعال کنیم.

رضایی‌نژاد جدید بودن محصولات و خلق محصول جدید و سوق به سمت منابع ارزان را از اهداف موسسه معرفی کرد.

در ادامه سید جواد روشن، عضو هیئت مدیره، در ابتدا به توضیح سوابق کاری خود پرداخت و سپس توجه به مشتری، جذب منابع، انتشار نشریه‌ی ماهانه، ایجاد صندوق رفاه کارکنان و ایجاد صندوق پیشنهادات را از مهم‌ترین برنامه‌ها خواند.

وی در ادامه حاضرین را به مطالعه‌ی کتاب "کهنه سرباز" اثر مهندس مفرح تشویق کرد.

سپس ابوالقاسم شهراسبی، معاون امور شعب، ضمن تاکید بر نقش کارمندان شعبه در هویت بخشی به بانک، توسعه‌ی شعبه، توسعه‌ی منابع، توسعه در بخش مصارف، تصحیح شیوه‌ی مصرف منابع، توسعه در بخش خدمات نوین و انفورماتیک و ارائه‌ی عالی‌ترین کارنامه را از اهداف این مجموعه خواند.

این نشست با جلسه‌ی پرسش و پاسخ و جمع‌بندی مراسم توسط محمدحسین اسکندری‌زاده و بهمن فتحعلی به پایان رسید.

اهم مطالب مطرح شده در بخش پرسش و پاسخ عبارت بودند از: اجرای دستورات هیئت مدیره، آموزش نیروها برای نرم‌افزار Core banking، یکسان‌سازی نمونه‌ها و فرم‌ها، رعایت نرخ‌های سود از سوی همه، اهمیت سرمایه‌ی انسانی، رعایت منشور اخلاقی، رضایت‌مندی همه‌ی مشتری‌ها، توضیح سابقه‌ی موسسه برای نیروهای جدید و درنظر گرفتن پتانسیل استان‌ها برای ایجاد شعب.
در ادامه، محمدحسین اسکندری‌زاده با تاکید بر یکسان‌سازی نرخ سود و پشتیبانی و حمایت موسسه از مجموعه‌ی کارکنان به جمع‌بندی مطالب این نشست پرداخت.


کد مطلب: 31570

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/31570/اسکندری-زاده-مدیر-عامل-موسسه-اعتباری-نور

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com