اختصاصی/

پرداخت سود روزشمار 23 درصد توسط يك موسسه اعتباري

22 دی 1393 ساعت 9:30

اخبار بانك: يك موسسه مالي و اعتباري كه در حال تلاش براي كسب مجوز است،‌همچنان به حساب های کوتاه مدت خود سود روزشمار ۲۳ درصدی پرداخت می کند.


به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، با وجود اینکه بانک مرکزی طی هفته های اخیر فشار بسیاری به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای کاهش نرخ سود داشته، اما هستند موسساتی که همچنان نرخ سود بالایی پرداخت می کنند.

این امر در بین موسسات مالی و اعتباری که هنوز نتوانسته اند مجوز نهایی خود را از بانک مرکزی دریافت کنند پررنگ تر است و مشخص نیست کی قرار است این موسسات نیز نرخ سود قانونی و مصوب را رعایت کنند.

مشاهدات میدانی خبرنگار اخبار بانک حکایت از پرداخت نرخ سود روزشمار ۲۳ درصد به حساب های کوتاه مدت توسط موسسه مالی و اعتباری فاقد مجوز دارد. اين موسسه اكنون در تلاش براي كسب مجوز هاي قانوني است كه هنوز موفق نشده است.

بر این اساس مشتری یکی از بانک های بزرگ با حضور در شعبه اعلام می کند موسسه مذكور همچنان نرخ سود ۲۳ درصدی به حساب های کوتاه مدت پیشین خود پرداخت می کند، آیا این موضوع در بانک شما نیز صدق می کند؟

کارمند بانک مربوطه نیز اعلام می کند برابر اعلام بانک مرکزی کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از ابتدای دی ماه نرخ سود حساب های کوتاه مدت خود ار ۱۰ درصد تعیین کرده اند.

مشتری مربوطه با اعلام آدرس و شماره تلفن موسسه مذکور اعلام می کند دقایقی پیش کارمند موسسه اعلام کرده به حساب های پیشین همچنان سود ۲۳ درصدی پرداخت و این موضوع (حساب کوتاه مدت با نرخ ۱۰ درصدی )برای حساب های کوتاه مدت افتتاحی جدید صدق پیدا می کند.

خبرنگار اخبار بانک نیز با تماس با موسسه مالی و اعتباری شعبه میدان ....... مشهد تلفنی نرخ سود را سوال می کند که کارمند مربوطه در کمال تعجب نرخ سود ۲۳ درصد را تایید می کند!

این در حالی است که حمید تهران فر معاون نظارتی بانک مرکزی هفته گذشته با صراحت کامل اعلام کرد تقریبا ۹۹ درصد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود های جدید را رعایت کرده اند!

حال چگونه موسسه مذکور نرخ سود بالایی را پرداخت می کند و معاون نظارتی بانک مرکزی اعتقاد به رعایت نرخ سود دارد جای سوال است.


کد مطلب: 30106

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/30106/پرداخت-سود-روزشمار-23-درصد-توسط-يك-موسسه-اعتباري

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com