۰
۱۱
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳
اختصاصي/

خطر بيكاري 10 هزار نفري كارمندان 6 موسسه و 2 بانك

بانك مركزي اخيرا به بانكهاي در شرف تاسيس و حتي مجوز مشروط گرفته دستور كاهش شعب به ميزان يك سوم كل شعب داده كه اين موضوع گذشته از درست يا نادرست بودن ان،خطر بيكاري چندين هزار نفري را در پي خواهد داشت.
خطر بيكاري 10 هزار نفري كارمندان 6 موسسه و 2 بانك
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري اخبار بانك ، شش موسسه اعتباري در شرف تاسيس به همراه دو بانك آينده و مهر اقتصاد كه اولي مجوز مشروط گرفته و دومي نيز در حال اخذ مجوز نهايي بانك شدن است،بطور ميانگين در سراسر كشور حدود 3800 شعبه دارند.

از اين تعداد بانك مهر اقتصاد با 735 شعبه و موسسه اعتباري ثامن با 600 شعبه داراي بيشترين شعبه در كشور هستند.

در تازه ترين تغييرات نيز اين موسسات و بانكها بايد شعب خود را به يك سوم فعلي كاهش دهند.اگر اين حادثه رخ دهد ميزان شعب فعلي كه 3850 شعبه است به حدود 1270 شعبه خواهد رسيد.

اين كار بانك مركزي در جهت ساماندهي و چالاك سازي و افزايش رقابت ميان بانكها صورت مي گيرد.

اما چندين نكته در اين باره بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.نخست اينكه وضعيت اشتغال در جامعه شرايط مناسب و خوبي ندارد و اگر بانك مركزي قصد كاهش شعب اين موسسات و بانكها را داشته باشد با خيل عظيمي از بيكاران مواجه خواهد شد.

اگر هر شعبه فعلي 4 كارمند و مسوول داشته باشد حدود 10 هزار نفر از كار بيكار خواهند شد.گفتني است كه ايجاد هر شغل براي دولت بيش از 150 ميليون تومان هزينه دارد كه با كاهش شعب و بيكاري اين تعدا بايد دولت چندين هزار ميليارد تومان هزينه كند.

دوم اينكه ادغام و تعطيلي شعب كار يك شب و يك ماه نيست و بسياري از اين شعب اجاره بوده و در صورت تعطيلي بايد خسارت پرداخت شود.

سوم اينكه بسياري از شعب در مناطقي از شهرها و شهرستانها قرار دارند كه چنانچه تعطيل شوند عملا مشتريان سردرگم شده و بايد راه طولاني طي كنند تا به شعب بعدي مراجعه كنند.

چهارمين نكته ايجاد نگراني در ميان مردم و سپرده گذاران است كه سبب مي شود اعتماد مردمي پس از تخلف سه هزار ميلياردي از شبكه بانكي كمتر شود.

پنجمين نكته وجود تناقض در رفتار بانك مركزي است.چگونه بانكهاي دولتي و خصوصي ديگر مي توانند شعب تازه ايجاد كنند اما دو بانك و موسسات ديگر بايد شعب خود را كمتر كنند؟

چرا بانك مركزي مصوبه دولت قبل در كاهش شعب را يكباره لغو و اكنون بصورت سفارشي موسسات و بانكهاي در شرف تاسيس در حال اجرايي كردن است؟
https://akhbarbank.com/vdcdn90x.yt0z56a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
ایا کسی تو مملکت هست که به دادکارمندان اینها باشه ؟می دونید که چند تا خانواده رو از هم می پاشید ؟چند نفر رو به کشتن می دید؟
Iran, Islamic Republic of
من ۶ساله نیروی ساعتی قوامین هستم با ۲تا ارشد حقوق و زبان انگلیسی و هنوز نه بیمه هستم نه حقوق و مزایا دارم.۶ ساله ۷۰۰ هزار تومان میگیرم.تا ۳سال اول ۴۳۰ هزار تومان حقوقم بود و متاهل و مستاجر هم شده ام..خانواده شهید هم هستم..تورو به خدا فکری بحال من بدبخت بکنید..ما کل خانوادمون تا پای جون جنگیدن و خون دادیم این است جواب اینهمه گذشت و درس خوندن...اونوقت دیپلم استخدام کردند بوالله نمیتونه یه تقسیم و ضرب انجام بده بوالله قسم چون پارتی داره...
بداد ما برسید در این ادغام
ساداتی
ای بابا اینا خوش باشند ما هربلائی سرما میاد بیاد!!!!!
ghamzade
تواین مملکت دستگاههای اجرایی ودولت هرکاری می کنن ،به عاقبت آن فکرنمی کنن،ازحال ملت چه خبردارن!
مهدى
Iran, Islamic Republic of
يكى به بانك مرزى بگه تعداد شعب به تو چه ربطى داره تو درصد سپرده قانونيت رو بگير
تازه داماد
به عصمت فاطمه زهرا قسم تعدیل نیرو برای من تازه داماد مساوی بدبختی است
من چاره ای جز مردن ندارم
واقعا که ...
و
United States
این چه بدبختیه ک درست شده من و دیگر همکارانم از سال 88 کار میکنیم الان 6 سال است ک استرس داریم تا الان چند تا موسسه و تعاونی ادغام شده و مارو جابجا کردن الان هم ک مسولین ما میگن ک بانک مرکزی گفته باید شعبه کم بشه.که حتما تعدیل نیرو هست با این وضعیت باید با سن 32 کجا بریم دنبال کار. چکار کنیم خدا خودت کمک کن چون دیگه کسی به حرف ما گوش نمیده. التماس میکنیم به فکر زن و بچه ما باشید
سعیدرضا قاسمی ارداجی
United States
بانک مهر اقتصاد یک بانک مشکل گشا برای مردم بوده است
ترویجگر
صادرات هم 700 نیروی شرکتیشو اخراج کرد به خدا این انصاف نیست مشکلات مالیش یه طرف از لحاظ روحی داغون شدیم خدایا خودت کمک کن
حسین
Iran, Islamic Republic of
ناتوانی در اداره بانک و نداشتن قدرت رقابت با سایر رقبا مربوط به ضعف مدیران هست. در صورت تعدیل نیروها فاجعه جبران ناپذیری رخ میده. بانک مرکزی هم به جای انتخاب افراد شایسته برای مدیریت بانک ها، چند نفر هستن که فقط انها را بین بانک ها جابجا میکنه.
تازه ترین اخبار