۰
همزمان با کاهش قیمت طلا، ارز و سکه در بازار داخلی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اعلام اینکه کاهش نرخ دلار عامل اصلی این کاهش قیمت‌هاست، گفت: پیش بینی ادامه روند کاهشی طلا و سکه ممکن نیست.
کاهش نرخ دلار دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه است
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، احمد وفادار در خصوص دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، اظهار داشت: طی روزهای اخیر قیمت دلار در بازار ایران کاهش یافته و همین امر موجب کاهش قیمت طلا و سکه شده است.

وی کاهش قیمت طلا و سکه را بی ارتباط با ماه مبارک رمضان و کسادی بازار خواند و گفت: قیمت طلا وابسته به طلای جهانی و ارز است و هر زمان این دو عامل تغییر کنند قیمت طلا در بازار داخلی نیز تغییر خواهد کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه طی روزهای آینده تصریح کرد: کاهش قیمت طلا و سکه قابل پیش بینی نیست و نمی توان گفت که این قیمت‌ها تا چه زمانی کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز (یکشنبه ۳۰ تیرماه) نسبت به روز گذشته بدون تغییر و با ارزش ۱۲۹۷ دلار در قیمت گذاری طلا و سکه بازار داخلی بکار گرفته شده است.

بر همین اساس امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلافروشان با ارزش ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا با ارزش ۴۲۷ هزار تومان قیمت گذاری و مورد مبادله قرار می گیرد.

در بازار سکه فروشان هم اکنون هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ارزش ۹۷۰ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ارزش یک میلیون و ۱۴ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با ارزش ۵۴۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با ارزش ۳۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی ۲۳۲ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته می شود.

صراف‌های خیابان فردوسی از تشدید نوسانات ارزی طی دو روز گذشته خبر می دهند و می گویند هم اکنون بازار در انتظار کاهش قیمت‌هاست؛ روز گذشته دلار برای ساعتی به نرخ فروش ۳۰۵۰ تومان و نرخ خرید ۳۰۰۰ تومان رسید و بعد از ساعتی این نرخ تغییر کرد. هم اکنون دلار با قیمت ۳۰۹۰ تومان در خیابان فردوسی فروخته و با قیمت ۳۰۲۰ تومان از مردم خریداری می شود.

https://akhbarbank.com/vdcceeqs.2bqpp8laa2.html
تازه ترین اخبار