آخرین وضعیت ادغام موسسات مالی

14 تير 1392 ساعت 12:10

با توجه به اتمام اولتیماتوم بانک مرکزی مبنی بر ادغام موسسات مالی و اعتباری اما هم‌چنان شاهد وجود برخی موسسات بدون مجوزی هستیم که باید تا به امروز لغو شده و منحل می‌شدند.


به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از ايسنا، نکته‌ی مهم این است که برخی از این موسسات هم‌چنان فعالیت خود را ادامه داده و موسسات خود را جمع‌آوری نکردند؛ معاون نظارتی بانک مرکزی در این باره گفت: بارها و بارها به مردم هشدار داده‌ایم و اسامی موسسات لغو مجوز شده را اعلام کردیم. 

درویشی افزود: مردم باید با آگاهی کامل در موسسات سپرده‌گذاری کنند و برای آگاهی از لیست موسسات مالی اعتباری دارای مجوز می‌توانند به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند. 

معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: برخی موسسات به دلیل نداشتن سرمایه‌ی کافی از سپرده‌های مردم برای منافع شخصی خود استفاده کرده و سودهای بالای ۲۰ درصد می‌دهند که در این باره اقدامات لازم را انجام داده و انجام خواهیم داد و بانک مرکزی با تمام توان در این زمینه فعالیت می‌کند ولی این موضوع پیچیده و مشکل بوده و نیاز به زمان دارد. 

وی هم‌چنین درباره‌ی مصوبه‌ مجمع بانک مرکزی که مقرر شده بود حدود ۲۰ درصد از تعداد شعب بانک‌های دولتی و غیردولتی کم شود، گفت: این کار در حال انجام است و بانک‌های دولتی وغیردولتی براساس این مصوبه باید شرکت‌هایشان را جمع کنند و بین بانکداری و شرکت‌داری یکی را انتخاب کنند. 

معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: بانک‌های دولتی و غیردولتی که صرافی داشته و یا شرکت‌های لیزینگ دارند نیز باید تعطیل شود و اگر بانکی تمایل دارد که به سمت شرکت‌داری برود ما باید مجوز آن را ابطال کرده و آن به سمت شرکت‌داری برود و بانک‌ها باید بین بازار پول و سرمایه یکی را انتخاب کنند./ایسنا


کد مطلب: 15083

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/15083/آخرین-وضعیت-ادغام-موسسات-مالی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com