۰
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۲

طلای جهانی به محدوده 1540 دلار رسید

به گفته بسیاری از کارشناسان، آغاز روند نزولی قیمت اونس جهانی طلا انتظار بازگشت به کانال 1400 دلاری را تقویت کرده و باید دید در اولین روز کاری هفته بازار سکه و ارز تا چه میزان به این فاکتور موثر در تعیین قیمت واکنش نشان خواهد داد.
طلای جهانی به محدوده 1540 دلار رسید
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از فارس، طی روزهای اخیر دلار و سکه در بازار نقدی روندی کاهشی به خود گرفته است و میلی برای افزایش هم ندارند.

روز گذشته دلار در بازار داخلی با کاهش ۲۵ تومانی به ۳ هزار و ۵۱۵ تومان رسید و در عین حال روند نزولی انس جهانی طلا آغاز شد و تا محدوده ۱۵۲۵ دلاری نیز رسید.

بر این اساس قیمت سکه تمام بهار آزادی در آخرین معاملات روز گذشته به یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید، نیم ۷۱۲ هزرا تومان و ربع ۴۳۵ هزار تومان شد.

بر اساس این گزارش کارشناسان نیز نتیجه کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز داخل را عدم استقبال از سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی ایالات متحده امریکا«فدرال رزرو» دانستند و پیش‌بینی کرده‌اند در صورت تداوم مخالفت‌ها، هر اونس طلای جهانی در مسیر ۱۵۰۰ بسنده نکرده و با افت ۴۹ دلاری دیگر به ۱۴۰۰ می‌رسد.

از سوی دیگر برخی از فروش ذخایر طلای قبرس برای تأمین سهم خود از کمک مالی ۱۰ میلیارد یورویی وام دهندگان بین‌المللی به دولت این کشور خبر داده اند و معتقدند با آغاز روند عرضه، هر اونس طلای جهانی تحت تأثیر آن کاهش می‌یابند.

روز گذشته هر اونس طلای جهانی حداقل با ۲۰دلار کاهش به محدوده ۱۵۶۴رسید که هم‌اکنون (تا لحظه تنظیم گزارش) با پشت سر گذاشت فراز و نسیب‌هایی به حدود ۱۵۴۰ دلار رسیده است.

با توجه به روند کاهش قیمت‌ها، انتظار از قیمت‌ها در بازار ارز و سکه قطعا کاهشی بوده و باید دید که در اولین روز کاری هفته‌ آینده قیمت‌ها تا چه میزان کاهش را به خود می‌بیند.

برخی دیگر از کارشناسان با بیان اینکه در صورت کاهش قیمت هر اونس طلای جهانی تا ۱۵۳۰ دلار راه برای ورود به کانال ۱۴۰۰ دلاری باز خواهد شد می‌گویند که انتظار از ادامه کاهش‌ قیمت‌ها بیشتر است.
https://akhbarbank.com/vdcfcydy.w6d0jagiiw.html
تازه ترین اخبار