۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۹

خزان طلا در بهار طبیعت

اونس جهانی در حال سقوط گسترده است و زنگ رونق اقتصاد جهانی به صدا درآمده، چرا که نمود آن در افزایش شاخص‌های بورس جهانی از جمله ایران دیده می‌شود؛ شاید رکود 4 سال گذشته را بتوان سیاستی حتی خود خواسته برای تحریک اقتصاد جهانی دانست.
خزان طلا در بهار طبیعت
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از فارس، روندی که از ماه‌های آخر سال قبل شروع شده است کماکان ادامه دارد و به نظر می رسد با کمی اصلاح و بالا و پایین رفتن در سال جاری نیز ادامه داشته باشد. همانطور که در سال قبل نیز بسیار عنوان شد از اینجا به بعد بورس بیشترین بازدهی را می‌دهد به خصوص در بخش سهام‌هایی که درآمد ریالی دارند.

سکه یک میلیونی شده ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته در حالیکه اغلب سهام بزرگ از آن تاریخ به بعد بیش از ۷۰% بازدهی داده‌اند.

فراموش نکنیم که جذابیت بازار آتی سکه در قالب اهرم آن است؛‌ اگر اهرم این بازار در همین حد باشد باید مثل بورس روند اصلی را شناسایی کرد و گرنه از نظر هزینه منفعت و با توجه به وقت و ریسک و استرس این بازار فعالیت در آن مقرون به صرفه نیست.

در مورد اونس جهانی شاهد سقوط گسترده آن هستیم و اینجاست که می‌توان گفت زنگ رونق اقتصاد جهانی مدت‌هاست که شنیده می‌شود، نمود آن را در افزایش شاخص‌های بورس جهانی از جمله کشور خودمان به وضوح می‌توان دید و شاید رکود ۴ الی ۵ سال اخیر را بتوان سیاستی حتی خود خواسته برای تحریک اقتصاد جهانی تعبیر نمود.

طلای جهانی از نظر بنیادی به اخبار مرتبط واکنش گسترده‌ای نشان می دهد که با رسیدن شایعاتی در مورد توقف سیاست های انبساطی پولی در امریکا شاهد سقوط گسترده آن بودیم و بحران هسته ای کره شمالی و تهدیدات آن اندک تاثیری برای جلوگیری از این سقوط نداشت. به عبارتی اونس در حال از دست دادن جذابیت خویش برای سرمایه‌گذاری است و باید به تحلیلگران بانک مرکزی کشورمان خدا قوت گفت.

از بعد تکنیکال نیز اونس حمایت بسیار مهمی حوالی ۱۵۳۰ دارد که بعید است تا دست کم ۲ هفته آینده شکسته شود پس فعلا به کمتر از آن نباید نظر داشت زیرا با شکست این سطح باید منتظر دیده شدن سطوحی در حوالی ۱۵۱۱ و ۱۴۸۰ بود.

در بعد داخلی و با کنار گذاشتن اخبار سیاسی روند نزولی که حدود ۲ ماه است که در آن به سر می‌بریم تغییری نکرده، از روز ابتدای هفته حوالی ساعت ۱۰ و نیم اولین معامله سکه در قیمت ۱۳۸۵ انجام شد این درحالی بود که پنج شنبه حوالی ۱۳۴۵ در ساعات رسمی و حوالی ۱۳۴۰ در ساعات پایانی بصورت تلفنی معاملات بسته شده بود و شنبه را با گپ مثبت ۴۰ هزارتومانی آغاز نمود.

زمانی نکشید که بازار نقدی به قیمت های ۱۳۹۵ رسید و با نزدیک شدن به مرز روانی ۱۴۰۰ و قیمت‌های ۱۳۹۸ شروع به مقداری اصلاح تا ۱۳۹۰ کرد.

تسویه بازار با ۱۳۹۰ انجام پذیرفت پس از انجام تسویه و با نزدیک شدن به اتمام مذاکرات حوالی ساعت ۱۶ بازار نقدی روند نزولی را به خود گرفت بطوری که به قیمت‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۴ رسید. با انتشار برخی شایعات سیاسی بازار نقدی با جهش و ریزش تا قیمت ۱۳۷۵ رسید. پس از پایان معاملات رسمی در ساعات ۱۶ معاملات غیررسمی آغاز شد کم کم تاثیر شایعه‌های مثبت از بین رفته و متاسفانه خبرگزاری های مختلف اقدام به انتشار نتایج منفی از اخبار کردند؛ این وضعیت موجب شد که بازار نقدی سکه مجدد به قیمت های ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ رسید.

در آخر در معاملات شبانه مجدد معاملات نقدی به بالای ۱۴۰۰ نفوذ کرد و تا ساعت ۲۰ به ۱۴۱۵ الی ۱۴۲۰ رسید.
https://akhbarbank.com/vdchxvnz.23niidftt2.html
تازه ترین اخبار