۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۱
اقدامات 5 گانه بانک مرکزی برای نظارت بیشتر

دلالان ارز جمع آوری می‌شوند

معاون نظارتی بانک مرکزی درباره جمع آوری دلالان بازار ارز تاکید کرد: به صورت محسوس و نامحسوس کار جمع‌آوری دلالان بازار ارز صورت می‌گیرد.
دلالان ارز جمع آوری می‌شوند
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، هر از گاهی بحث جمع آوری دلالان بازار ارز انجام می‌شود که به گفته صرافان دلار در حال حاضر در بازار تنها از سوی دلالان خرید و فروش می شود که حتی تقلبی بودن آن نیز مشخص نیست اما این روزها علاوه بر دلالان، انبوهی از مردم عادی هم در این محدوده از شهر تهران دیده می‌شوند که خواستار فروش دلارهای خود هستند، ولی از آنجایی که صرافی‌ها این معاملات را انجام نمی‌دهند، خرید و فروش ارز بین دلالان و مردم در حال انجام است.

ابراهیم درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی در گفت‌و‌گو با ایسنابا بیان این‌که حدود ۶۵۲ صرافی تحت کنترل بانک مرکزی فعالیت می‌کنند، گفت: قوانین مرجع ما قانون پولی و بانکی مصوب سال ۵۱ ، قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب سال ۸۳، مصوبه‌ی سال ۸۹ شورای پول و اعتبار و مصوبه‌ی شماره ۱۵۴۶۴۹ ، ۹ دی‌ماه سال جاری که این موارد از جمله قوانین مرجع ما هستند.

وی با بیان اینکه بخش نظارت به عنوان بازوی بانک مرکزی و نیروی انتظامی بانک مرکزی است که بر نحوه اجرای بخشنامه‌های بانک مرکزی و یا شورای پول و اعتبار نظارت می کند گفت: بانک‌ها و موسساتی که تخلفی کنند و به آن‌ها اعلام کنیم و توجهی نکنند به هیات انتظامی اطلاع خواهیم داد.

درویشی گفت:قرار است این نظارت‌ها با استقرار نیروهایی در استان‌ها نیز انجام شود، هم‌چنین ایجاد سامانه‌های نظارتی بانک اطلاعاتی و نظارتی، اعطای مجوز فعالیت به ۸۸۴ شرکت تعاونی - اعتبار صنفی، ساماندهی بیش از ۱۲۰ شرکت تعاونی اعتبار غیر مجاز و تجمیع در دو بانک و پنج موسسه مالی و اعتباری در شرف تاسیس و برگزاری جلسات متعدد و مکاتبات لازم با موسسات شرکت‌های تعاونی اعتبار غیرمجاز از جمله اقدامات بانک مرکزی محسوب می‌شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی با تاکید بر این‌که هر بانک یا موسسه‌ای ردیابی وجوه می‌شود، اظهار کرد: اگر مشخص شود پول موسسه یا بانک مربوط به هیات موسس بوده مجوز داده می‌شود ولی اگر مشخص شود که آنها از سپرده‌های مردم و یا از جاهای دیگر تسهیلات گرفتند، اگر اقدام به تامین سرمایه نکرده و جبران نکنند مجوزشان باطل می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdchkknz.23nz6dftt2.html
تازه ترین اخبار