۰
۳
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۸
موسسه توسعه طبق قانون فعالیت کند، بانک می‌شود

کارسازان آینده، پیشگامان و ریحانه گستر مشیز ادغام می‌شوند

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: هم اکنون 3 مؤسسه کارسازان آینده، پیشگامان و ریحانه گستر مشیز هنوز نتوانسته‌اند سرمایه لازم را تأمین کنند و به همین دلیل این مؤسسات به یک مؤسسه مالی اعتباری تبدیل خواهند شد و می‌توانند بخشی از سهام این موسسه را در اختیار داشته باشند.
کارسازان آینده، پیشگامان و ریحانه گستر مشیز ادغام می‌شوند
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، ابراهیم درویشی با اشاره به ادغام و ساماندهی ۶ مؤسسه گفت: اگر مؤسسه توسعه کار خود را به دقت انجام دهد و طبق قوانین فعالیت کند، مجوز بانک خواهد گرفت.

وي در حاشیه همایش چالش‌های موسسات اعتباری غیر بانکی در جمع خبرنگاران در مورد اولتیماتوم به مؤسسات مالی و اعتباری برای تطبیق با قوانین بانک مرکزی اظهار داشت: آنچه که اعلام شد مصوبه شورای امنیت ملی است که مهلت آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. 

بهمني افزود: بر این اساس، مؤسسات مالی با یکدیگر تجمیع شده و تنها یک مؤسسه باقی می‌ماند که آن هم به زودی تعیین تکلیف خواهد شد؛ مؤسسه‌ای که حداقل سرمایه لازم را تأمین می‌کند و سپرده قانونی نزد بانک مرکزی قرار می‌دهد، لزومی به برخورد با آن نیست.

معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: با مؤسساتی برخورد می‌کنیم که سرمایه اولیه و سپرده قانونی را رعایت نکرده و با پول فعالیت می‌کنند؛ منظور از ساماندهی این است که تا پایان سال ۹۱ فرصت دارند سپرده قانونی، سرمایه اولیه و اعضای هیئت مدیره و اعضای هیئت مؤسس را مشخص کنند، امیدواریم در سه ماهه اول سال ۹۲، موسسات اعتباری مجوز لازم را اخذ کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که پرونده ساماندهی مؤسسه مالی چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: تا پایان سال جاری، این فرایند پایان می‌یابد زیرا شورای عالی امنیت ملی در مصوبه خود، ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری را پایان سال ۹۱ تعیین کرده است و هیچ مؤسسه‌ای باقی نخواهد ماند که در سال آینده تعیین تکلیف نشده باشد.

کارسازان آینده، پیشگامان و ریحانه گستر مشیز ادغام می‌شوند

درویشی افزود: هم اکنون ۳ مؤسسه کارسازان آینده، پیشگامان و ریحانه گستر مشیز هنوز نتوانسته‌اند سرمایه لازم را تأمین کنند و به همین دلیل این مؤسسات به یک مؤسسه مالی اعتباری تبدیل خواهند شد و می‌توانند بخشی از سهام این موسسه را در اختیار داشته باشند.

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: وقتی این مؤسسات سرمایه‌ای ندارند، باید به یک مؤسسه تبدیل شوند و اکنون سه مؤسسه مؤسسه فردوسی، فرشتگان، افضل توس در حال ساماندهی هستند که در صورت اتمام این فرآیند تنها مؤسسه اعتباری ثامن و ثامن‌الححج باقی می‌ماند که کار آنها تا پایان سال به اتمام خواهد رسید که در صورت نهایی شدن بزرگترین گام را در بانک مرکزی برداشته‌ایم.

به گفته وی: تلاش‌های فراوانی برای ساماندهی مؤسسات صورت گرفت و بانک مرکزی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد.

موسسه توسعه طبق قانون فعالیت کند، بانک می‌شود

درویشی تأکید کرد: اگر مؤسسه‌ای تخلف کند، مطمئن باشید به هیئت انتظامی بانک‌ها خواهند رفت.

وی در پاسخ به سؤال دیگري مبنی بر اینکه آیا مؤسسه توسعه به بانک تبدیل خواهد شد، گفت: اگر این مؤسسه کار خود را به دقت انجام دهد و طبق قوانین فعالیت کند، مجوز بانکی خواهد گرفت.
https://akhbarbank.com/vdcjytev.uqevizsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
شتاره
Iran, Islamic Republic of
ایا ادغام موسسات افضل با فردوسی ممکنه باعث بیکار شدن پرسنل افضل بشه
ح
United Kingdom
برای یک میلیون وام دوتاضامن باکسرازحقوق ویک عددچک میخواد
م ل از بن رعباس
سلام درباره وام مسکن کی واریز میشه به کارمندان موسسه مشیز مرسی
تازه ترین اخبار