۰
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۰

احتمال به پایان رسیدن اصلاح بازار سهام

اقتصاد آنلاین: حدادی، کارشناس بازار سرمایه گفت: من فکر میکنم تا پایان هفته جاری، اصلاح بازار سرمایه به پایان برسد و فشار‌ها برای فروش کم شود. البته به پایان رسیدن اصلاح به معنای رشد دسته جمعی قیمت‌ها در بازار سهام نیست.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه برای رشد نیاز به زمان دارد و علاوه بر اصلاح قیمتی، اصلاح زمانی نیز باید صورت گیرد.

وی افزود: برخی از موارد مانند میتوانست در دو روز گذشته به بازار سرمایه کمک کنند، اما این موضوع رخ نداد. مواردی مانند حمایت حقوقی‌ها از سهم‌های خود و افزایش سقف خرید در صندوق‌های با درآمد ثابت سهام که تکلیف نهایی آنها هنوز مشخص نیست و به صورت رسمی ابلاغ نشده است. پیش‌بینی می‌شود با ابلاغ این موضوع، حدود 10 تا 13 هزار میلیارد تومان به قسمت تقاضای بازار افزوده و برای خرید سهم، نقدینگی جدیدی وارد بازار سرمایه شود.

حدادی اضافه کرد: متاسفانه امروز شاهد خروج حدود سه هزار میلیارد تومان پول توسط اشخاص حقیقی بودیم. با این وجود انتظار می‌رود حمایت‌های جدی برای خرید برخی از سهم‌ها که اصلاح داشته و به قیمت‌هایی مشابه با قیمت‌های تیرماه خود رسیدند، به خصوص صنایع مهم در بازار مانند پالایشی‌ها و فولادی‌ها و... صورت گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث در بازار سرمایه، موضوع اعتماد است. متاسفانه به دلیل تناقضات موجود در صحبت‌های مسئولان دولتی در هفته‌های گذشته، این اعتماد کم رنگ شد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر باتوجه به معاملات پایان وقت روز گذشته، انتظار می‌رفت بازار با وضعیت بهتری در روز جاری مواجه شود. اما برخی از سهم‌ها موجب حفظ جو منفی بازار سهام شدند و به دلیل برآورده نشدن توقع بسیاری از فعالان بازار، شاهد افزایش صف‌های فروش بودیم.

حدادی گفت: باوجود اینکه در بازار امروز برخی از صف‌های فروش توسط اشخاص حقوقی جمع شد، اما همچنان شاهد فروش اشخاص حقوقی در برخی از سهم‌های بزرگ هستیم.
https://akhbarbank.com/vdcexw8f.jh8pfi9bbj.html
تازه ترین اخبار