۰
ناظر مجلس در شورای عالی بورس از احتمال برگزاری جلسه فوق‌العاده خبر دادو گفت:کلیات گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی تصویب شده و جزئیات در صحن قرائت می شود.
محسن علیزاده در خصوص اتفاقات اخیر بازار سرمایه و راهکارهای پیش روی مجلس گفت: مردم در بازار سرمایه باید انتظار هر چیزی را داشته باشند، زمانی که شاهد رشد بی رویه بازار بودیم هم این نگرانی وجود داشت که این رشدها سقوطی هم دارد.

وی افزود: مجلس به دنبال این است به وزارت اقتصاد و دولت کمک کند تا رشد بازار معقول و منطقی باشد. مطمئن باشید حتماً مجلس به دنبال حمایت از سهامداران است و براین اساس، گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی درخصوص بازار سرمایه تهیه و کلیات آن تصویب شده اما درمورد جزئیات آن بحث‌هایی است که باید هفته آینده بررسی، تصویب و در صحن مجلس قرائت شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی حاکی از نظرات مجلس است و تصمیم گیری در بازار سرمایه بر عهده شورای عالی بورس است. البته یکی از پیشنهادات این است که روش محاسبه شاخص را اصلاح کنیم، شاخص باید شاخصه وزنی باشد. افزایش سرمایه از محل صرف سهام و سلب حق تقدم هم می‌تواند در بازار تاثیر مثبت داشته باشد که پس از روال قانونی به شرکت ها ابلاغ می شود.

علیزاده با بیان اینکه دو زمانه شدن معاملات مورد انتظار خیلی از فعالان بازار سرمایه بوده، عنوان کرد: البته به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم و مشکلات هسته مجبور به این کار شدند. از سازمان درخواست شد موضوع هسته را بررسی و تقویت کنند و اینکه دو زمانه کردن معاملات مشکل را حل نمی‌کند.

وی از احتمال برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس در روز یکشنبه خبر داد و گفت: مردم باید با دانش و عقلانیت و علم کافی به بورس ورود کنند. اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد به شکلی نیست که باعث ریزش ارزش سهام شود. اما مردم با نگرانی کاذب در بازار عمل می کنند که دلیل آن رفتارهای متناقض و غیرکارشناسی برخی از مدیران و مسئولین است. اظهار نظرات ضد و نقیض برخی مسئولان باعث نگرانی و عدم اعتماد شده است.
 
https://akhbarbank.com/vdce7w8f.jh8p7i9bbj.html
تازه ترین اخبار