۰
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷

دو سامانه‌ای شدن بورس تا سه ماه آینده

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: تا دو سه ماه آینده نمادهای شرکت‌های حاضر در بورس بین دو زیرساخت تقسیم می‌شوند و به احتمال زیاد با پیاده سازی این راهکار، انجام معاملات سهام برخی شرکت‌ها در بعدازظهرها لغو خواهد شد.
روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفت و گویی با در خصوص تغییر زیرساخت سیستم معاملاتی بیان داشت: به دلیل فشار زیاد بر سامانه معاملاتی بورس تهران در حال پیاده سازی و اجرای راهکار فنی هستیم.
 
وی ادامه داد: این راهکار جدید از دید کاربر بیرونی قابل مشاهده نیست که دلیل آن هم این است که یک سری تفکیک هایی داخل سامانه معاملاتی انجام خواهد شد که کاربر بیرونی متوجه این تغییرات نمی شود و فقط به دلیل این که در سامانه معاملاتی بورس تهران، افزایش ظرفیت داشته باشیم، معاملات بر روی دو زیر ساخت سخت افزاری مجزا انجام خواهند گرفت.

دهقان در ادامه توضیح داد: هماهنگونه که هم اکنون معاملات بورس تهران و فرابورس در دو زیر ساخت سخت افزاری مجزا انجام می شوند، با پیاده سازی این راهکار جدید، معاملات سامانه بورس تهران شامل دو زیر ساخت مجزا خواهد شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب نمادهای بورس تهران بین این دو زیرساخت تقسیم می شوند ولی از دید کابر هیچ چیز قابل مشاهده نیست.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در ادامه افزود: به احتمال زیاد با پیاده سازی این راهکار جدید، معاملاتی بعدازظهرها انجام نخواهد شد و ساعات معاملات به سیستم سابق باز می گردد. البته همه چیز بستگی به شرایط بازار خواهد داشت.

وی در پایان گفت: اقدامات فنی این تغییرات زیرساختی در حال انجام است و به نظر می رسد تا دو الی سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

منبع: سنا
https://akhbarbank.com/vdciw3ay.t1awp2bcct.html
تازه ترین اخبار