۰
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹

"شاروم" آماده عرضه اولیه امروز معرفی شد

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۷۰ میلیارد تومانی درباره طرح توسعه ای توضیح داد که با بهره برداری از آن سودآوری "شاروم" سه برابر بیشتر می شود.
به گزارش اخباربانک، جلسه معرفی شرکت پتروشیمی ارومیه برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی قبل از ظهر امروز با حضور کریم دلجوان مدیرعامل و فرهاد جوانمردی مدیر سرمایه گذاری پترول برگزار شد تا این شرکت 70 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 12 درصد (معادل 84 میلیون سهم با سهمیه هرفرد حقیقی و حقوقی 40 سهم و قیمت 620 تا 630 تومانی و در زمان سفارش خرید از ساعت 13 تا 17 امروز ) باشد .

براین اساس، دلجوان با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: "شاروم" از زیرمجموعه‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که سال 77 در اداره ثبت شرکت‌ ها به ثبت رسیده و سال 88 از سهامی خاص به عام تبدیل شد. محصولات اصلی کریستال ملامین با ظرفیت 4 هزار تن در سال، سولفات آمونیوم با ظرفیت 46 هزار تن در سال و اسید سولفوریک با ظرفیت 50 هزار تن در سال است.

وی افزود: شرکت بیش از 30 درصد بازار ملامین داخل را در اختیار دارد. اوره، آمونیاک و گوگرد سه ماده اصلی مصرفی هستند که با 17 درصد تخفیف از پتروشیمی خراسان خریداری می شود. اکنون سه واحد پتروشیمی ارومیه در حال سرویس است و برای نخستین بار پروژه خالص‌ سازی اوره در ایران را در دست انجام داریم که 45 درصد آن تکمیل شده و مابقی تا اواسط سال 1400 به اتمام می‌رسد. 

این مقام مسئول ادامه داد: پتاسیم تولیدشده در پتروشیمی ارومیه فول گرید بوده و می‌تواند مستقیماً به مصرف پزشکی برسد. با تامین نقدینگی از عرضه اولیه بخشی از سهام و سرمایه‌گذاری لازم علاوه بر پروژه‌های متعددی که در دست انجام است، پروژه‌های دیگری را نیز برای تولید محصولات مختلف تعریف کرده و به مرحله عملیاتی برسانیم.

دلجوان درخصوص طرح توسعه ای توضیح داد: طرح توسعه با احداث یک واحد جدید تولید سولفات پتاسیم از سال 95 کلید خورده است. ظرفیت این واحد جدید 40 هزار تن محصول در سال که مشتمل بر دو واحد فرآیندی است و محصول فرعی آن اسید کلریدریک با ظرفیت 50 هزار تن در سال است. با تکمیل و بهره برداری این طرح سودآوری شرکت به سه برابر سود سال 98 می رسد.
 
https://akhbarbank.com/vdcdzn05.yt0ks6a22y.html
تازه ترین اخبار