۰
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۶

۱۴۰ شرکت آماده پذیرش و عرضه اولیه هستند

رئیس سازمان بورس از مراحل آماده سازی و عرضه اولیه ۱۴۰ شرکت در بورس و فرابورس و بررسی ۵ روزه افزایش سرمایه ها خبر داد.
۱۴۰ شرکت آماده پذیرش و عرضه اولیه هستند
به گزارش اخباربانک، حسن قالیباف اصل در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: تامین مالی بخش های مختلف در بازار سرمایه با رشد سه برابری از 30 هزار میلیارد تومان سال گذشته به 100 هزار میلیارد تومان در چهارماه اول سال جاری رسیده است.

وی افزود: همچنین درحالی تا هفته گذشته تنها یک عرضه اولیه در چهارشنبه‌ها انجام می شد که هفته گذشته به دو مورد در یک روز رسید . ارزش عرضه های اولیه هم رشد قابل توجهی کرده و در برابر 5.3 هزار میلیارد تومان سال گذشته  به 13.7 هزار میلیارد تومان در چهار ماه نخست سال بالغ شده است. همچین 90 شرکت فرابورسی و 50 شرکت بورسی در حال طی فرایند پذیرش هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از ابتدای سال اقدامات زیادی برای تسهیل حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه و تامین مالی انجام شد و​ طبق مصوبه سران سه قوه ، مالیات 10 سال قبل شرکت‌های مورد پذیرش سال جاری ، بررسی نخواهد شد و انتظار می رود بخش خصوصی از این امکان به درستی استفاده کند.

قالیباف اصل گفت: بیشترین فعالیت سال جاری بازار سرمایه، تقویت تامین مالی بوده و در این رابطه شورای عالی بورس هفته گذشته سقف صندوق‌های سرمایه گذاری را از 10 به 30 هزار میلیارد تومان افزایش داد. به این ترتیب هم دولت و شرکت ها در انتشار اوراق می توانند از این منابع استفاده کنند.

وی از تسریع فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها خبر داد و تصریح کرد: پرونده‌هایی که در این باره به سازمان بورس برسد بیش از پنج روز به طول نمی‌انجامد.
 
https://akhbarbank.com/vdcdfn05.yt0kx6a22y.html
تازه ترین اخبار