۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵

افزایش سرمایه " بانک پارسیان" در آینده‌ نزدیک

مدیرعامل بانک پارسیان با اعلام مهمترین اقدامات سال گذشته و افزایش تعداد سهامداران گفت : افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران در آینده‌ نزدیک عملیاتی شود.
به گزارش اخباربانک، کورش پرویزیان با اشاره به بهبود عملکرد مالی بانک پارسیان در سال ۹۸ ، مردمی‌سازی و عرضه سهام و واگذاری اموال و املاک در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید و همچنین جهش تولید و اشتغال‌زایی در همکاری نزدیک با بنیاد برکت را از اقدامات مهم برشمرد و گفت: افزایش سرمایه بانک پارسیان در واپسین روزهای سال قبل از تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام شد و انتظار می رود افزایش سرمایه دیگری از محل آورده نقدی سهامداران در آینده‌ای نه چندان دور عملیاتی شود.

وی افزود: "وپارس" از محل واگذاری اموال و املاک راکد و مازاد ، نتایج مطلوبی به دست آورد. همچنین آماده‌سازی و عرضه سهام‌ ارزشمند از دیگر اقدامات بود و طی آن در ماه گذشته ۲۰ درصد لیزینگ پارسیان عرضه اولیه شد و انتظار می رود پذیرش شرکت اپال پارسیان در بورس تا شهریور نهابی شود.

این مقام مسئول ادامه داد:بانک پارسیان، پایبندی به اجرای قوانین از جمله قانون رفع موانع تولید را جزو تکالیف می‌داند و بی‌توجهی به آن عواقب و هزینه‌های سنگین مالیاتی را نیز در برخواهد داشت. بنابراین همه همکاران و مدیران عامل گروه بانک پارسیان مکلفند با اجرای دقیق بخشنامه‌ها و مقررات ناظر بر بانک اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

پرویزیان درباره فعالیت‌های مهم سال گذشته هم توضیح داد: ترکیب سهامداران "وپارس" از ۷۲ هزار و ۳۹۸ سهامدار به ۸۱ هزار و ۳۹۱ نفر رسید و تعداد روزهای خرید و فروش سهام در سال گذشته هم حدود ۲۲۲ روز بود. تعداد نیروی انسانی از ۴۱۵۰ به ۴۰۸۳ نفر کاهش یافت و رقم تسهیلات شعب از ۱۷۷۴ هزار میلیارد ریال سال ۹۶ به ۲۸۰۶ هزار میلیارد ریال در سال گذشته رسید. متوسط جذب سپرده‌ها نیز از ۳۳۸۲ به ۳۸۰۵ هزار میلیارد ریال رشد کرد .

وی ادامه داد: مجموع درآمدهای بانک از ۱۴۸ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال در سال ۹۷ به ۱۵۶ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال بالغ شده که به دلیل تحریم ها و بالا بودن هزینه‌های ترازنامه بانک و سود سپرده و همچنین هزینه‌های ناشی از معوقات انباشته در گذشته، همچنان تا هدف سودآوری بانک فاصله داریم که البته نسبت به مدت مشابه گذشته شاهد کاهش زیان و بهبود بهتری در این بخش هستیم.
 
https://akhbarbank.com/vdcg779u.ak9ny4prra.html
تازه ترین اخبار