۰
شرکت صنعت غذایی کورش با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم بورس تهران درج شد و در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام ایستاد.
به گزارش اخباربانک، با موافقت هیات پذیرش، شرکت صنعت غذایی کورش با نماد "غکورش" در پلاک 546 و ﺑﺨﺶ محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس تهران درج شد تا آماده عرضه اولیه 15 درصدی سهام (10 درصد به عموم، 3 درصد اعطای سهام ترجیحی کارکنان و 2 درصد عرضه به صندوق های سرمایه گذاری) باشد. همچنین سهامدار عمده متعهد شده 5 درصد ظرف مدت زمان 6 ماه عرضه کند.

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت صنعت بسته بندی کوروش ۳ خرداد سال ۹۲ تاسیس شد و با احداث کارخانه تولید روغن در اشتهارد در سال ۹۳ و بهره برداری از آن در سال ۹۴ فعالیت را در این صنعت آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت غذایی، دومین تولید کننده روغن و اولین تولید کننده روغن مایع خانوار محسوب می شود. به‌موجب پروانه بهره برداری کارخانه اشتهارد در ۳۱ خرداد سال ۹۶ و کارخانه تاکستان در ۱۳ مهر سال ۹۵، مجموع ظرفیت تولید ۴۰۷.۱ هزار تن در سال را دارا است.

شرکت گسترش صنایع بسته بندی کوروش (سهامی خاص) با مالکیت ۹۹.۹ درصدی سهامدار عمده این شرکت دارای ۶۲۱ نیروی انسانی بشمار می رود و بطور غیرمستقیم جزو شرکت های فرعی گروه صنعتی گلرنگ محسوب می‌شود. سرمایه اولیه شرکت یک میلیارد تومان بوده که طی ۵ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

شرکت صنعت غذایی کوروش تولید کننده انواع روغن های خوراکی با برندهای اویلا، فامیلا، سان تین و کیمبال در کارخانه های مستقر در اشتهارد و تاکستان است.

سود هر سهم و سود تقسیمی هر سهم شرکت برای سال مالی گذشته ۱۲۸۴ و ۱۱۶۶ ریال بوده است. همچنین سیاست تقسیم سود برای سال‌های آتی تقسیم حداقل ۹۰ درصد بین سهامداران خواهد بود.

خلاصه اطلاعات مالی

https://akhbarbank.com/vdceov8f.jh8npi9bbj.html
تازه ترین اخبار