۰
فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تخطی از نرخ مصوب را اخلال در بازار دانست و بیان کرد: این نرخ ها با توجه به بررسی کمیته های کارشناسی و مدنظر قراردادن وضعیت معیشت طبقات مختلف مردم مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و سپس با رای اکثریت آراء در ستاد تنظیم بازار مصوب گردید لذا پس از ابلاغ نرخنامه، با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 وی ادامه داد: از مبلغ پانصد میلیون تا یک میلیارد تومان هشت دهم درصد از دو طرف ( چهار دهم درصد خریدار و چهار دهم درصد فروشنده  و از مبلغ یک میلیارد تا دو میلیارد تومان شش دهم از دو طرف خریدار و فروشنده  (سه دهم درصد) و بالاتر از دو میلیارد تومان نیم درصد از دو طرف معامله( ۲۵صدم درصد) باید دریافت شود.

 این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین حق العمل اجاره یک سوم مبلغ اجاره ماهیانه از دو طرف برای موجر و مستاجر هر کدام ، یک ششم تعیین شده است و حق العمل رهن معادل دو ونیم  درصد مبلغ رهن به عنوان اجاره از طرفین می باشد  که یک ششم آن مربوط به مالک و یک ششم آن مربوط به مستاجر می باشد.

دکتر دلق پوش گفت: رعایت نرخ افزایش اجاره بهای ابلاغ شده براساس دستور ریاست محترم جمهوری ، توسط کلیه بنگاه های معاملات ملکی استان، لازم الاجراست  که در کلانشهرها بیش از ۲۰ درصد و در سایر شهرها بیش از ۱۵ درصد ممنوع است. ضمنا" در این خصوص شهر رشت کلانشهر محسوب نمی شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان به حق العمل خودرو نیز اشاره و بیان کرد: حق العمل بر اساس ارزش روز خودرو تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان یک  درصد از دو طرف (نیم درصد فروشنده و نیم درصد خریدار) و حق العمل بر اساس ارزش روز خودرو بالاتر از یکصد  تا ۳۰۰ میلیون تومان هشت دهم درصد از دو طرف معامله چهار دهم  درصد خریدار و چهار دهم  درصد فروشنده تعیین شده است.
https://akhbarbank.com/vdcbazbz.rhbs9piuur.html
تازه ترین اخبار