۰
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴

قیمت زعفران به 10.5 میلیون تومان رسید

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به افزایش سالانه 10 تا 15 درصدی تولید زعفران، گفت: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم طلای سرخ حداقل ۶.۵ میلیون تومان و حداکثر ۱۰.۵ میلیون تومان است.
علی حسینی در گفتگو با مهر با اشاره به ثبات نسبی قیمت زعفران در بازار گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم طلای سرخ حداقل ۶.۵ میلیون تومان و حداکثر ۱۰.۵ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه صادرات این محصول به صورت محدود انجام می‌شود، افزود: شتاب و توسعه صادرات منوط بر رونق اقتصادی و گشایش بازارهای هدف است که هنوز این اتفاق به طور کامل رخ نداده است.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: البته برخی بازارها فعال هستند و شروع به کار کرده‌اند اما کارها هنوز شتاب لازم را ندارد.
حسینی تصریح کرد: شرایط فعلی، انتظاراتی را که ما برأی جبران خلاء ۲ الی ۳ ماه گذشته داریم، برآورده نمی‌سازد. کشور ما به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران جهان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن طلای سرخ در سال صادر می‌کند.

وی درباره اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون چه میزان صادرات زعفران افت کرده است، گفت: هنوز برآوردی در این زمینه انجام نشده اما افت صادرات کاملاً مشهود است.

حسینی با بیان اینکه امسال وضعیت بارندگی‌ها مساعد بوده است، افزود: به طور معمول چون سطح زیرکشت محصول هر سال مقداری افزایش می‌یابد میزان تولید نیز حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا می‌رود.

وی اضافه کرد: پیش بینی تولید زعفران برای سالجاری حدود ۵۰۰ تن است اما تا زمانی که برداشت شروع نشود نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر دقیق کرد چرا که شرایط اقلیمی و آب و هوایی نیز در این زمینه بسیار مؤثر است.
https://akhbarbank.com/vdcd9905.yt0kz6a22y.html
تازه ترین اخبار