۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از آغاز به کار کارگروه ساماندهی بازار ارز با حضور نمایندگان ۳ قوه از امروز خبر داد.
به گزارش اخباربانک، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه بازار ارز به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار مجلس است گفت: قرار است کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان قوای مقننه،قضائیه و با محوریت دولت از امروز برای ساماندهی بازار ارز آغاز به کار کند.

وی افزود: در جلسه ای که با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزرای جهاد کشاورزی، نفت و صنعت برگزار شد، پیشنهاداتی در بخش ساماندهی و مدیریت بازار ارز، نحوه تسویه حساب ارزی صادرکنندگان، تعیین تکلیف ثبت شفارش‌ها و چگونگی دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور مطرح شده و مجموعه‌ای از اقدامات لازم برای بهبود عملکرد بازار و کاهش التهابات ارزی در دستور کار قرار گرفته است.

پور ابراهیمی افزود: با توجه به ظرفیت و توان بانک مرکزی و با هماهنگی و همراهی سران قوا، امیدواریم بزودی برنامه جامع و بسته پیشنهادی به ویژه در حوزه مشوق‌های صادراتی داشته باشیم. در بخش تخصیص ارز فعلاً همان مسیر اعلامی دولت ادامه خواهد داشت و اولویت با کالا‌های اساسی خواهد بود. همراه با الزامات بخش خصوصی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات باید هماهنگی‌های لازم برای ایجاد بسته‌های مشوقی داشته باشیم.
 
https://akhbarbank.com/vdcgqn9u.ak9ny4prra.html
تازه ترین اخبار